Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dybt sår? hjælp til heling
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 20:09
Min nye hoppe Sissel har for ca 1 uge siden fået en dyb skramme på det ene forben. Den sidder næsten helt oppe ved skulderen og er ca 1cm langt. Hun er hverken øm eller hævet der.
Mit problem er at det ikke vil hele. Jeg har vasket det 2 gange med sæbevand, så det virkelig er blevet renset, så har jeg smurt noget sårsalve på og ladet det være i 2 dage, og set til det igen, det heler bare ikke...
Skal jeg lade det være?? Eller er der noget jeg kan gøre for at det heler hurtigere??

mvh Pia

Så har jeg 2 fjordheste igen - Hannibal Skellerød og Sissel Jebjerg
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 20:41
Prøv at vaske det med varmt vand med blåbiotex i, du bør nok ikke smøre noget i såret for det kan hæmme ophelingen hvis der ikke kan komme luft til.
her er et sår jeg behandlede med blå biotex, efter 3 uger var det helet helt op.

Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa pia
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 09:06
Sidste sommer fik min pony en flænge samme sted. 2 cm lang og 2 cm dyb. Han blev syet,men det sprang op da han rullede sig. Jeg fik af dyrelægen,noget formo cibasol (staves??) Men sådan udtales det. Det er en cream med antiviotika i,så der ikke kommer infektion. Samtidig størkner det og lukker for insekter osv. Hans sår var mere el mindre væk på en uge. Det var efektivt.
Den bruger jeg også til mindre skrammer om sommeren for fluernes skyld.

held og lykke.
0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger også
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 10:36
Blå biotex og har haft gode erfaringer med dette.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Prøv aloevera sår spray
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:03
For 2 år siden fik et nyfødt føl et sår i ryggen på 10x10 cm pga moderen gik amok på den og løftede den i ryggen. Såret blev 3 gange om dagen sprøjtet med aloevera sår spray og selv vores dyrlæge måtte indrømme at han sjældent havde set en så hurtig sår heling.
0
0
Svar på denne tråd

traumeel salve
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:42
Min vallak fik på et tidspunkt også et grimt sår og her blev jeg anbefalet traumeel salve som er et homøopatisk produkt, og jeg må sige at jeg var imponeret over den hurtige healing.

Jeg bruger det også til smårifter o.lign på os selv, men findes desværre ikke som spray

Du kan evt. bestille det her: http://www.bionordic.dk/vis_produkter.asp?kat=Homøopati

vh Birgit
0
0
Svar på denne tråd

Vask det...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 12:08
i Blå biotex en gang og ellers lad det være, når man ikke piller heler det nemmere...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

aloevera
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 12:23
Hej
jeg har haft et føl hvor hoppen har trådt bag op i ballen og måtte til ansager og sys.der har jeg brugt alovere first og aloevera gelly og det er blevet helt super en næsten ikke at se ,men behandling har også taget et halvt år.dyrlægen var også her imponeret over hvad alovera har gjort, så det er også mit bedste bud. held og lykke
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Blå biotex ?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 12:26
Altså lige et dumt spørgsmål, blå biotex som i vaskepulveret blå biotex ? Havd forhold vasker man det i ? er det i stedet for sæbespåner eller hvordan ?

Karin

Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 15 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Mener...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 12:29
det er noget med at der er enzymer i biotex, som gør at arvæv ikke dannes så nemt, men Yankee kan sikketr svare på det...

Forhold, jeg tager bare lidt på slum og det har da virket...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider