|
|
| Leg Paint - erfaringer med dette? |
|
|
Er der nogen af jer der har erfaringer med dette produkt ?
Jeg har netop købt en flaske men savner lidt råd til hvordan og hvorledes. Har hørt lidt men vil gerne høre mere.
Virker det kun på hævelser, eller fremmer det også blodgennemstrømningen som varme-ler gør det ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt ved jeg da... |
|
|
Har lidt erfaring med det fra min tid i en travstald.
Det er meget effektivt - meget effektivt -
Det blistrere let, altså laver en mild forbrænding som en solskoldning, og derigennem øges blodgennemstrømningen, hvorved skader opheler hurtigere.
Hvis du pakker det ind under vat, bandage, filt osv og evt. papir eller plastik kan du risikere direkte skoldning af benet - altså at hårene falder af og at benet hæver pga hudens skader...
Min holdning til det er klart, at det ikke er etisk forsvarligt. En hest skal ikke "døje" med solskoldning eller (lettere) forbrændinger bare for at kunne komme hurtigere tilbage i træning. Af samme årsag er det forbudt at bruge i vores stald.
Du skal ved evt. brug også tænke på dig selv - det er skadeligt at indånde og at berøre for din egen hud -også når det er smurt på dagen før.
| Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig!!! |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet