For en månedstid siden købte jeg en to-års hoppe, Di Adante, som jeg er blevet meget glad for. Det er vores første store hest i den alder, og derfor er vi lidt i tvivl om fodring.
Vi fodre alle vores heste primært på hø, + det kraftfoder de hver især har brug for. Alle heste går på fold, med græs der vokser, fra morgen til aften, og vi håber på at kunne lukke dem på døgngræs om små 2 uger.
Di Adante får nu morgen: 1,5 kg foderblanding (70 pct. havre, 30 pct. müsli + vitaminer). Og aften: 1,5 kg foderblanding + halv balle hø (ca. 7,5 kg).
De portioner synes vi fungerer fint, og hendes foderstand er tipas.
Sagen er så, at vi efterhånden har kørt de andre heste helt ned i foder, i takt med at græsset er vokset, og de får næsten alle sammen kun hø nu.
Skal vi også køre Di Adante ned (slem sætning he he), eller bliver det nødvendigt at fodre på hende, mens de går ude hele døgnet? Skal der være en overgang? Hvad ville i gøre / hvad gør i med jeres, i den alder?
Venlig hilsen Julie
For en gulerod med top, får du lov at stige op. For en blomme uden sten, flytter jeg det ene ben. For en grøn kartoffelspire flytter jeg dem alle fire. Men hvis du slår blir jeg stående hvor jeg står!!! 
|