|
|
| Hvor mange strigler har du til dine heste? |
| Forfatter:  |
anjahoff |
| Dato:  |
26-04-2005 20:06 |
|
Jeg har altid lært, at det er godt at have et sæt strigler til hver hest, i tilfælde af f.eks. ringorm.
Men da jeg har 4 heste, synes jeg efterhånden at det er temmelig mange strigler jeg har fået samlet sammen. Jeg har en kurv fuld af div. børster, mankamme og hovrensere til hver af mine muler.
Men er det ikke lidt overdrevet? jeg tænkte på, at når nu de alligevel går sammen dagen lang, og gnubber sig op og ned ad hinanden, så kan de vel også lige så godt deles om de samme børster?
Hvad gør I?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske har du ret |
|
|
Men alligevel har jeg også et sæt striglere til hver af mine heste.
Men min den ene er også lys palomino og den anden er brun, så medmindre jeg vil have lyse hår på min brune hest eller omvendt. så har de altså hver deres striglekasse med indhold. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg har 4 heste og de har hver deres "kasse" med strigler... Det kan da godt være det er overdrevet, men sån er det nu en gang og gud se nåde i den der bruger en "forkert" strigle til en af hestene 
Nogle af mine veninder mener vist at det er noget pjat, men hva det er mine heste så jeg bestemmer... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er en rigtig god idé |
winniej |
26-04-2005 20:25 |
|
..... det der med at have strigler til hver enkel hest
det kan og så virke forebyggende på lus "hvis man opdager dem tidligt" også behøver man også kun fryse et sæt strigler.
men også andre hud sydomme og så naturligvis det med forskellige farver hår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
Monicasof |
26-04-2005 23:28 |
|
Jeg har også 4 heste, med hver deres kasse 
Jeg ved ikke om det er spild af tid, eftersom de også går op og ned af hinanden hver dag, men det kan da ikke skade i hvert fald..
Hilsner fra Monica
Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 heste -1 sæt strigler |
|
|
Ja jeg har 5 heste, men et sæt strigler, det fungerer fint, hvis en har utøj eller ringorm, har alle det alligevel
Så de må dele hele banden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 heste - 2 sæt |
|
|
Jeg har et sæt strigler til hver mine haffipiger...
Det første havle år efter Frigg kom til verden, brugte jeg de samme strigler på begge mulepiger. Men det gav en del irritation, for Friggs pels var langt mere fedtet end Flickas og alle strigler + Flicka blev hurtigt fyldt med et gråt lag fedt, som kom fra Frigg.
Så da Frigg skulle flytte hjemmefra kom det helt af sig selv: hun fik sin egne strigler og gud hvor er det dejligt
Selvom det er lidt peberet at have et godt sæt strigler til hver hest, så er det helt klart pengene værd.
Det er også rart at have, i tilfælde af at en af dem skulle få et hudproblem. Man kan hurtigt komme i irriterende situationer, hvis en af dem får en hudlidelse og de så deler strigler...
Forårsknus fra Tine og haffipigerne, Flicka og Frigg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aner det ikke |
|
|
Men jeg har ihvertfald ikke 12 strigler eller børster, så jeg bruger de samme 2 - 3 børster og strigler til alle hestene.
Dog bliver de jævnligt vasket og desinficeret i virkon S.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Hej...
Et sted som jeg kender kommer der omkring 100-300 hopper for at blive bedækket eller insimerneret.. Og tit bliver hestene lide striglet over inden de kommer hjem.. vi har lidt forskellige strigler, men nej, hver hest har ikke sine egne strigler.. det ville være et mararidt.. og hvad med dem der har 10-15 heste? Ov, det er vis en meget dyr fornøjelse..
Min egen har sit eget striglesæt (ikke så mærkeligt når hun er min eneste hest  ) og hvis jeg havde 2-3 ville de også have hver deres.. Men jeg har godt nok en grænse inden for det..
Kram Ditte
Kender DU en eller kan DU gøre Velour 100% trafiksikker , og hun/han/du måske bor i nærheden af mig, så skriv venligst en mail! Vi har virkelig brug for hjælp! <
Tjek Anne og min webside, vi sælger brugt rideudstyr!
www.velour-fallon.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
Bellstar |
30-04-2005 17:55 |
|
jeg har også 4 heste og de har hver deres strigle kasse, det handler også om at de to er lyse og de to er brune og det er træls at få de lyse hår på de brune heste, men ellers vil jeg da også sige det kan være ligemeget, på rideskolen bruger vi de samme til alle hestene....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har godt nok |
|
|
kun en hest, har 4 stigler til hende, men hvis jeg havde flere heste, skulle de også have hver deres. Ingen tvivl om det.
Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trabumtilum |
fanall |
30-04-2005 20:59 |
|
X antal krikker.. Et sæt strigler...
No problemo her..
Gider ikk al den strigler byt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hver hest.. |
Angelina |
30-04-2005 23:03 |
|
sin striglekasse med et så komplet sæt strigler som muligt/efter behov. Tror jeg har et sted mellem 6-10 strigler (inkl. hovbørste, mankam osv) til hver af mine 2 helparter. Og Frieserhoppen jeg også passer lidt indimellem har skam også sin helt egen.
Synes det er mest praktisk. Både mht til hestenes farveforskelle og evt. sygdommme *S*...Men selvfølgelig bliver det lidt meget, hvis man har rigtig mange heste. Dog tænker jeg sådan at man jo også har en saddel og trense (minimum) pr. hest i de fleste tilfælde. Så ville nok selv have et sæt strigler pr. hest også hvis jeg selv ejede mere end 5 af slagsen...
Men hvor mange strigler man så har det er jo smagssag...
varmeste hilsener fra Shadowfax
www.theprancingpony.webbyen.dk
og/eller
www.angelinaogdaniel.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strigler til flere heste |
Merian |
01-05-2005 11:23 |
|
I den stald hvor jeg har været, står hestene sammen på fold, så hvis en af dem endeligt skulle fejle noget, så ville de andre også få det.
Nu er det så bare sådan at ingen af dem har fejlet noget (så vi bruger fortsat samme strigler alle sammen) og skulle det endeligt ske at der var en der fik noget, ja så måtte ejeren sørge for private strigler til den var færdigbehandlet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|