Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommerkløe....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 21:48
.... min lille pony klør sin hale ret kraftigt...

Hun har lige fået ormekur, og det hjælper ike med salt vand.

har prøvet at bestille noget Bovisan Salve salve fra tika.. der står at det er en Desinficerende salve til irriteret hud. Beskytter mod fugt. tror i det kan hjælpe på hende?

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

saltvand
Forfatter: 
Dato:  25-04-2005 22:56
prøv evt. at vaske halen med saltvand hentet fra havet. Brugte det sidste år, da der var nogle ponyer, der havde forædt sig i græs. Den store mængde proteiner er med til at skabe sommerkløe - det er min erfaring.

Du kan efter vask gnide lidt aleo vera ind i selve haleroden, da det nedsætter kløen. Man kan også få flydende aloe vera til første hjælp med spray flaske= lettere at bruge.
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig.......
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 07:28
har den sådan nogle sår rundt omkring på sig din pony ??
det kan godt være sommer eksem men det håber jeg ikke så skal den være dækket ind hele tiden over alt med sådan specel dækken
men håber dA ikke det er det

knuzzer Jeanne

teddy fylder hele mit hjerte altid!!
glemmer ham aldrig
0
0
Svar på denne tråd

nej hun..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 09:36
.... klør bare halen helt vildt.... og det gør hun næsten hele tiden..

Har som der står i det øverste indlæg prøvet saltvand og det gjorde det bare værre.

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

kløe...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2005 11:46
Har du tjekket at den ikke har fået lus? Lus og/eller luseæg kan ses hvis du skiller hårene ad og kigger helt ind ved huden. Du kan også trække lidt pels af og studere... kig i god belysning, er der lus vil du oftest kunne se nogle små hvid-gule æg sidde klistret fast på et enkelt hår strå - de sidder altid inde ved hestens hus - hvor der er varme.
I så fald vil intet andet end en "luse-kur" hjælpe.

Alternativt kan man få noget antikløe-liniment hos BlueHors... eller samme produkt med en anden etiket (er billigere) hos Optihorse (.
web)
Hos sidstnævnte kan man også få noget let desinficerende shampoo... det kunne måske også hjælpe?

Held og lykke ed projektet :-P
0
0
Svar på denne tråd

Av, min rumpe!!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:07
Har du prøvet med babyolie på haleroden efter du har vasket halen? Det hjælper nogle gange idet det er fugtgivende. Kan det være at hun klør sig p.g.a. fældningsperioden? Du kan også prøve at give ponyen en halebeskytter på, men husk stadigvæk at du bør finde ind til årsagen til at den klør sig.
Når du bruger saltvand kunne du prøve skylle efter med rent vand.
Hvis hesten ikke snart holder op ville jeg mene du burde konsultere dyrlægen, istedet for at bruge oceaner af penge på diverse salver og cremer.
Held og lykke:-)
Mette.
0
0
Svar på denne tråd

saltvand...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 21:04
... jeg skulder altid(!) efter med rent vand hvis jeg har brugt saltvand...

jeg prøver den her salve og så må vi se hvad der sker med hende

0
0
Svar på denne tråd

Blue Hors antikløeliniment
Forfatter: 
Dato:  28-04-2005 09:58
Blue Hors antikløeliniment er godt (supergodt) til FOREBYGGENDE behandling for sommereksem, hvor man starter behandlingen 3-4 uger før det plejer at bryde ud....men brug det IKKE når udbruddet er kommet så vidt at der er sår....det ender med at ligne et sandt brandsår, og er ganske smertefuldt for hesten. :{-(

Så er det kommet så vidt at der er sår, ville jeg ringe til dyrlægen og spørge til råds - evt. få tilsendt noget godt creme der både descinficerer og lindrer, da kløe kan være uudholdeligt for hesten.

Held og lykke med det... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider