Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ormekur v. sommerfold
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 16:17
Hej
Er der nogen der ved om det virkelig skulle være nødvendigt at få vores 4 heste tjekket for orm inden sommerfolden, da de alle fik en ormekur i februar ????

Hvad sir/ved I ??
0
0
Svar på denne tråd

Det ville jeg
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 17:09
....få gjort, til gengæld ville jeg mene at den i februar var spild af penge. Det er netop lige inden udbinding, at det er væsentligt, da hestene meget nemt risikerer at forurene folden med orm, lige fra starten.

0
0
Svar på denne tråd

Få det gjort ;-)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 20:50
Jeg ville helt klart også få det gjort. ;-)

Forstår heller ikke helt hvorfor I har givet ormekur i Februar ?:-)

Vi giver fast Eqvalan-ormekur i Januar (når der er frostdage) grundet vi har haft større problemer med bremser om sommeren, og Eqvalankuren stopper denne cyklus hvis den gives på dette tidspunkt...men ikke senere såsom i Februar.)

Men ellers tager vi faste gødningsprøver i April før sommergræsset startes i Maj, samt igen i sensommeren når hestene begynder at komme på natbox igen.

(NB : Selvom I har givet ormekur i Februar, kan Jeres heste stadig have orm når I ikke har en gødningstest af alle - samt hvis I ikke har isoleret dem på særskilt fold i udrensningsdøgnet - har de gået det samme sted hele tiden er ormekuren helt spildt. :-( ....heste kan faktisk smittes med orm blot de SNUSER til et sted en ormebefængt hest har været...på ridebanen, i skoven etc. etc. 8-) )
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider