|
|
| Hjæææææælp!!!!! |
| Forfatter:  |
Terja |
| Dato:  |
21-04-2005 19:45 |
|
Hej alle sammen! Min veninde passer en hest som sin egen, men der er et problem! Hesten er for tynd! Den har folet for et halvt år siden, men har ikke fået andet foder en graspiller og hø! Men den er for tynd! Den har fået ormekur og dyrelægerne ved ikke, hvad der er galt! Er der nogen der kan hjælpe?! Kan i så ikke være sød at sende mig en e-mail?!?
Et andet problem: Hun har selv en hest, der bukker ind i mellem, men ikke altid! Gør den det for sjov, eller mener den det for alvor?!?
1000 tak
Terja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej terja |
| Forfatter:  |
satrolla |
| Dato:  |
21-04-2005 21:15 |
|
jeg synes du skal få dyrlegen til at kig på dens tænder.vist han ikke allerede har gjordt det.
og et godt triks er at give hesten helt anmindelig mad olje.som man kan købe i daglig foretniger.en kop med mad olje hver dag i fodere.det er noget den tager på af.
ellers så skulle i måske prøve med noget annet foder.som.blanding foder som mix.mellasse ér fedtene har jeg hørt.
men først af alt chek dens tænder.få dyrlægen til at åbn hestens mund og kig på de bagerste tænder.det er ofte der det er et problem.
og det med din vennindes hest.at den bukker,kan også vere fordi den er glad.eller fordi den ikke har veret på fold nok før hun rider den.så kan de godt nok vere noget verre nogen.men de er ikke fordi den er ond.bare frisk...måske se om i kan få en ride lærer eller en anden heste kyndig til at kig på den.
håber du har fået noget du kan bruge mvh mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DET RIGTIG FODER |
|
|
HEJ
NÅR EN HEST ER DRÆGTIG SKAL DEN HA SPECIELT FODER OG HVIS DEN IK FÅR DET BLIVER DEN MEGET TYND MIN VENINDE HAR LIGE KØBT EN HEST SOM VAR MEGET TYND OG PLUDSELG TO MDR EFTER STOD DER SKU ET HINGSTE FØL DER SÅ FIK HUN NOGET RIGTIG FODER TIL DIGIVENDE HOPPER DET HJALP HUN HAR GIVET MÆLK TIL FØLLET I EN MDR OG ER ALLEREDE MEGET FLOT TYK *ss* MEN NU ER DET JO ET HALV ÅR SIDEN DIN VENINDES HAR FÅET SÅ DEN ER NOK KOMMET VÆK MEN HVIS DEN KUN HAR FÅET GRÆSPILLER MENS DEN AMME JA SÅ KAN JEG GODT FORSTÅ DEN ER TYND TAL MED EN FODERHANDEL EKS BROOGÅRD OM FORDER TIL HOPPER SOM HAR GIVET MÆLK OM NOGET FODER KAN IK LIGE HUSKE HVA DET FORDER MIN VENINDE BRUGER HEDDER MEN DE VED PÅ HOS FODERHANDLEREN DER ER OGSÅ NOGET DER HEDDER LAND OG FRITID ELLER SOLKROGEN
MVH ANITA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DET RIGTIG FODER |
|
|
HEJ
NÅR EN HEST ER DRÆGTIG SKAL DEN HA SPECIELT FODER OG HVIS DEN IK FÅR DET BLIVER DEN MEGET TYND MIN VENINDE HAR LIGE KØBT EN HEST SOM VAR MEGET TYND OG PLUDSELG TO MDR EFTER STOD DER SKU ET HINGSTE FØL DER SÅ FIK HUN NOGET RIGTIG FODER TIL DIGIVENDE HOPPER DET HJALP HUN HAR GIVET MÆLK TIL FØLLET I EN MDR OG ER ALLEREDE MEGET FLOT TYK *ss* MEN NU ER DET JO ET HALV ÅR SIDEN DIN VENINDES HAR FÅET SÅ DEN ER NOK KOMMET VÆK MEN HVIS DEN KUN HAR FÅET GRÆSPILLER MENS DEN AMME JA SÅ KAN JEG GODT FORSTÅ DEN ER TYND TAL MED EN FODERHANDEL EKS BROOGÅRD OM FORDER TIL HOPPER SOM HAR GIVET MÆLK OM NOGET FODER KAN IK LIGE HUSKE HVA DET FORDER MIN VENINDE BRUGER HEDDER MEN DE VED PÅ HOS FODERHANDLEREN DER ER OGSÅ NOGET DER HEDDER LAND OG FRITID ELLER SOLKROGEN
MVH ANITA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet