Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

førstehjælps skab/kasse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 20:09
Jeg har et lille skab hængende ude i foderrummet, som jeg bruger til diverse ting - medicin, termometer mm.

Men nu vil jeg til at have ryddet op i det, en del ting er blevet for gammelt mm. Og så vil jeg lave det til et førstehjælps skab.
Mit spørgsmål går på, hvad har I i jeres førstehjælpskasse/skab til hestene (og rytterne)?

Her er nogle af de ting, som jeg umiddelbart kommer i tanke om:
-sårsalve
-øjensalve
-sæbespåner
-bandage, selvklæbende
-termometer
-desifiserende svampe
-rene klude
-hovtang
-homøopatisk førstehjælps pakke
-kølende-omslags creme

Kom endelig med forslag til flere ting, du har erfaring med er godt at havde ved hånden.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Kan kun
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 21:18
anbefale

FALCKS HEST & RYTTER

Det er forholdsvis billigt = genopfyldning af din kasse,
Vi har den store pakke, hvor der er mulighed for at få transporteret din hest til et dyrehospital, hvis den er syg - dette er incl. og vi har, "desværre", gjort brug af det nogle gange...
Det med genopfyldningen kan godt svarer sig i længden, hvis du har et par stykker....

B.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har 3 ting i stalden
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 21:32
Termometer , smertestillene medicin og plegacil .

Alt andet kan jeg hente i huset ( faktisk så har jeg både plegacil og smertestillene i køkkenet lige for tiden ).

Illum
0
0
Svar på denne tråd

staldapotek
Forfatter: 
Dato:  20-04-2005 23:13
Ja det kan man godt kalde det
Bør ikke indeholde medicin eller rester af medicin men derimod rene førstehjælpsgrejer da medicin får ændrede virkninger når det bliver for gammelt øjensalve er en levende bakteriebombe efter en tid.
Plegasil er blevet forbudt synd og skam men jeg synes du skal vide det!

I mit staldapotek er der saks pincet termometer gace kompresser bandager (selvsiddene) plaster til rytteren sterile kompresser ispose(engangs) blue spray flydende plaster sæbespåner solkrem blåsten. derudover er der et alutæppe til at forebygge underafkøling af mennesker
der er faldet af samt et trækant tørklæde

0
0
Svar på denne tråd

Ikke hvis de
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 07:48
Er chippet , synes jeg også lige du skal vide .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Og lige et PS
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 07:54
Jeg er total ligeglad med om ting er forbudte eller ej .

Min Smukke Ganger får det der hjælper også ang. smertestillene , hvis han har brug for det .

Han skal jo i mosen når hans tid kommer, så han kan være så fyldt med gift ( mod stikkene kryb ) og det medicin der en gang var tilladt ;-)

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Førstehjælp
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 09:42
Hej

Jeg har også et førstehjælps skab, -det synes jeg er dejligt og det er rart at have ved hånden. Men ved jo aldrig hvornår der skulle ske noget... -Men en ting ved jeg, miin pony får tit nogle små sår.

Derfor er mit førstehjælps udvalg meget stort.
Først vil jeg lige sige at det er en god idé at købe en FALCK's førstehjælps klasse. Der er en masse gode ting i. Og den er god at have med til stævner. Jeg har den ALTID med!!

Nok om det, men her er de ting som min førstehjælps kasse indenholder. -+jeg har den fra FALCK. Men de ting er IKKE nævnt her!

-Øjenrans fra BLUE HORSE

-Termoneter

-Kløver vaseline

-BLUE HORSE Aloe Vera Gel (til sår, solskolling og MEGET andet, kort sagdt til alt!)

-Sæbespåner

-En gangs klude, 100 stk. -så er der altid nogle

-Atomon (til svamp, her er Atomon SUPER godt!!)

-BLUE HORSE desinfikserende (er ikke halt klar på hvordan det staves, men det er i sådan er brun spray flaske og det line blod. -Men er UTOLIG god til et fjerne bakterier med. Men kan bruge det til alt)

-HELOSAN (til hudafskrabninger)

-Bandage -selvklæbende

-Vat

-Vatpine

-Bandageunderlag

-Så tror jeg det var alt. Faktisk kan ALLE disse ting være nede i en normal striglekasse, -som er nem at have med.

Jeg har lige en forhandler lidste:
-BROGAARDEN HØRSHOLM
-HERI RIDEUDSTYR
-MATAS
-APOTEKE, RUNGSTED KYST

Husk alle sammen insekt sesonen er startet, husk en insektsray !! -Den vil forbygge meget!

KH Louise >o<

LiV lIvEt MeNs Du HaR dEt, FoR dU hAr DeT kUn En GaNg...;-)
0
0
Svar på denne tråd

God ide.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 22:27
Hej igen.

Det tror jeg også jeg vil lave.

Jeg har lige skabet til det.

Mvh. Monals

www.sitecenter.dk/naturlighesteteknik
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider