Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

allergisk???
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 21:35
idag opdager jeg så igen at min hest står med sjove små buler rundt om på kroppen......
det efter et efterår hvor han hævede op på halsen igennem længere tid og en vinter hvor han havde et helt vandvittigt udbrud af determatifilose(dyrlægens ord var: jeg har aldrig set noget lignende) nu er jeg begyndt at spekulere på om hesten mon kan være allergisk overfor et eller andet!! ? eller bare have et generelt lavt imunforsvar(han har ikke været syg/forkølet eller noget ellers)

det udbrud i vinteres og det nu her er begge kommet dagen efter jeg har åbnet en ny sæk af det tilskudsfoder vi bruger ( har dog brugt flere sække henover vinteren uden problemer)
derudover får de kun roepiller(hentet på en gang i efteråret) og meget tør wrap- fra samme mark ( den balle jeg har igang nu(og sidste gang) har været ben lidt over en uge

de går stadig på den samme vinterfold, og har ikke været i byen for nyligt- så altså min umiddelbare mistanke er tilskudsfoderet, selvom alle hestene ellers aldrig har set så godt ud som de gør nu! og ingen af de andre har fejlet det mindste!

findes der måder at teste heste på for nedsat imunforsvar /allergi- eller skulle man bare forsøge sig med noget andet foder også håbe det var det?
!
0
0
Svar på denne tråd

Proteinknopper
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 18:39
Mit bedste bud er at det er proteinknopper...min den ene hest får det bare han nærmest snuser til et foderprodukt med megen protein i... :-(
0
0
Svar på denne tråd

Min Hest
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 15:06
Min Hest har det også, men det er først startet nu, hvor foråreter kommet, jeg er sikker på det er allergi..
Han klør sig meget og knubberne væsker. det var der også siste år, hvor vi prøvede MANGE forskellige ting uden effekt, det forsvandt af sig selv da jeg lod ham være( alstå uden at prøve en masse forskelligt, og ingen urter det gjorde det være). Men det er så på vej retur nu...øv.
0
0
Svar på denne tråd

noomi og tekla ; det lyder
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 16:49
som nældefeber...skulle da vist heller forsvinde dagen efter det er kommet. ellers kan det behandles med binyrebarkhormon fra dyrlægen.
Min hest har haft det et par gange, som en allergisk reaktion på en medicinsk behandling, men det er hver gang forsvundet max. dagen efter.
tjek lige med dyrlægen.
mvh
0
0
Svar på denne tråd

Ikke nældefeber
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 02:29
Nældefeber giver vel store hævede plamager ik??

Det er sår som væsker de er på størrelse med en en krone til en femmer.

Jeg har hafft dyrlæge rigtig mange gange, for sidste vinter, var det rigtig slemt, så vi prøvede med antibiotika tre gange og en hud biopsi og vask i viakon s og et andet middel. men ingen effekt.
Biopsien viste sig at der var dermatopilos, men det var kunne ikke kun være det. men som sagt har det været helt væk i 7 mån. og er nu kommet igen.
Min dyrlæge er ret sikker på de er allergi, men for hvad???
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider