Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Msm, Glucosamin el. urter???????
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 14:54
Da min dejlige hoppe er blevet noget stivbenet pga. sin alder, ville jeg gerne finde et produkt der kunne hjælpe lidt på det.

Jeg har hørt at MSM og glucosamin skulle hjælpe, men ville meget gerne høre om der var nogen der havde erfaringer med disse produkter.

Hos Askhim Horse Herbes, har jeg også fundet et " Urte gigt produkt" og vil ligeledes gerne høre om der er nogen her der har efaring med produktet.

:-) :-) :-)
PLUS ESSE QUAM SIMULTATOR

0
0
Svar på denne tråd

msm osv..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2005 15:16
Da Robin i din tid fik konstateret spat i H. bagben begyndte ejeren og jeg at give både MSM glucosamin og noget der vist nok hed artroflex.. Og vi er af den fulde overbevisning, at det var pgr af disse ting, at vi trods alt fik nogle gode år efterfølgende med Robin, hvor vi stort set intet så til spatten.
Vi sørgede dog konsekvent for at skridte 30 min før vi satte i trav (så ledvæsken kunne smøre leddet).

Men da din "kun" har lidt stivhed, tror jeg du ville få stor glæde af pulveret.Selvfølgelig ville det nok have været optimalt hvis man var startet længe før, at der kom symptomer på noget som helst, men sådan kan man jo altid tænke 8-) ingen kender jo fremtiden.

Så for at svare på dit sprøgsmål, vil jeg sige at jeg føler at det hjalp os, men selvfølgelig er det kun en fornemmelse - strengt taget ved vi jo ikke om situationen havde været den samme hvis vi intet havde givet ;-)
Urteproduktet kender jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på

mvh Robsen

.
"Når jeg sætter mig op på en fremmed hest, eller på en unghest, er mit mål ikke som så mange andre rytteres for enhver pris så hurtigt som muligt at få den til at gå til biddet. Alt for mange ryttere fokuserer alt for meget på dette. Allerede her gårmange galt i byen, idet de tvinger en hest til at give efter i nakken og gå i en bestemt fikseret holdning uden at være egentlig eftergiven citat Kyra K
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  19-04-2005 08:05
og MSM til Nico mod gigt og det har altsaa hjulpet. Foer ville han slet ikke lade mig loefte hans hoejre bagben, men nu gaar det. Han gaar ogsaa bedre igennem.

En lokal stutteriejer har galopheste og bruger det konsekvent til hendes heste ved loeb, selvom de hverken har gigt eller er stivbenede, da hun haevder det giver klart bedre resultater.

Man kan koebe begge dele hos hende pr mail til en meget fornuftig pris. Det er dyrt, men hun er den billigste jeg har set.

http://horse-shop.dk

Urter kan jeg ikke svare paa.

mvh
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Jeg overvejer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2005 12:48
kraftigt at købe msm til gammelsmølfen, men vil dog sige at han har fået urter herfra og det har kvikket ham gevaldigt op.

Jeg mener det var vitaminmix for almen sundhed, selv det har gjort ham mere vital.

Some people knows how to appreciate irony...
0
0
Svar på denne tråd

NU...tykjfgukvhuk
Forfatter: 
Dato:  20-04-2005 14:41
Prøver jeg det der hedder Joint Aid...der er både glucosamin og MSM i.

Tak for jeres råd.

0
0
Svar på denne tråd

Msm, Glucosamin!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 09:18
Hej!

Jeg tillader mig lige at benytte samme tråd til at spørge om hvorhenne man kan købe disse produkter?

Med venlig hilsen

Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Hej Camilla
Forfatter: 
Dato:  22-04-2005 21:28
Joint Aid kan du købe hos www.rideudstyrslageret.dk

0
0
Svar på denne tråd

et naturprodukt
Forfatter: 
Dato:  22-04-2005 21:45
hyben skulle efter sigende også virke mod gigt, stive led osv. både mennesker og dyr bruger det.
det er også billigere en glucosamin. det er der flere som sælger inde på markedspladsen.
jeg brugte glucosamin til min indtil for et år siden da hun virkede lidt stiv især om vinteren.
i år har hun fået Regulator Complete og der har det ikke været nødvendigt med glucosaminen. RC indeholder hyben.

-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

vil lige sige....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2005 17:46
At jeg både bruger horses herbs gigt blanding samt msm og glycosamin til min hoppe.

Glycosaminen og msm køber jeg i produktet som hedder cortaflex fra rheumacure. min hoppe var også lidt stivbenet og jeg gik i gang med at give dette med det samme. nu er hun i topform igen og der er intet stivhed tilbage.

Urterne fra horses herbs har ligeledes haft en kanon god virkning. samtidig har jeg fundet ud af at det er utroligt vigtigt at få hesten genoptrænet korrekt, da den hurtigt kan vænne sig til at slæbe benene lidt efter sig hvis den har haft lidt stivhed.
I samråd med dyrlægen, har min hoppe skridtet en time om dagen i en uge, derefter kom traven på og for at få hende til at løfte benene ordenligt har vi trænet med mange bomme på jorden.

Så vidt jeg har fået af vide, anbefaler dyrlægerne Artroflex som tilskud ved gigt, stivhed og spat. Det er dog et af de dyreste produkter og bruger man lidt tid på nettet kan man finde lign. produkter til halv pris. Brogården har også noget der hedder mobifour som også indeholder msm og glysosamin, dette er flydende, og dette produkt har jeg også haft gode erfaringer med.

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider