Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

nogle der kender Irish Mash ???
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 17:34
Hejsa

jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe med et pørgsmål om Irish Mash. jeg har brugt det til min hest som et mellem måldtid, det skulle blandes op med varmt vand så det blev en grød, det var fordi at han havde dårlig mave.Men nu vil jeg så høre om de gerne må få det uden vand??? altså det er ik så memget af gangen, det er jo urter og forskellige frø der er i,men jeg ville lige høre her inde først, han kan ik få hård mave af det eller noget?? håber der er nogle der kan hjælpe.

Mange kærlige hilsner Jannie og Ringo {> {>Ringo er bare den Sødeste og dejligeste hest på denne jord. Tjek også lige min præs. og se min fjordhest, som er så dejlig.
0
0
Svar på denne tråd

skal blandes op, nej
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 17:45
du må ikke gi det uden at hælde vand i, det kan gi kolik og forstoppelse. min gamle hest led meget af dirre og fik det. og jeg fik strenge ordre på at det skulle blandes op i varmt vand og ha lov og trække på grund af urterne og frøene skal blødes op.
håber dette kan hjælpe dig. hilsen basse52
0
0
Svar på denne tråd

Mette jacobsen
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 17:49
hejsa.

mange tak for dit svar. Du kan tro att det kan hjælpe mig, for jeg skal ik ha givet ham det uden vand så,for jeg vil ik stå med en kolik hestt, fordi at jeg har dummet mig. Men kan jeg så godt gi det til ham med vand selv om at han ik har dirre ?? altså bare en lille skål fuld??? bare jeg husker og komme godt meed vand i det.

Mange kærlige hilsner Jannie og Ringo {> {>Ringo er bare den Sødeste og dejligeste hest på denne jord. Tjek også lige min præs. og se min fjordhest, som er så dejlig.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 19:56
Jeg havde på et tidspunkt en meget tynd fjordplag sdom der skulles fodres op (havde stået en hel sommer med orm inden jeg købte ham)

jeg gav ham irish mash uopblødt(1 liter sammen med andet foder), jeg havde ham ikke hjemme dvs blandede foder til 3-6 fordringer af gangen i spande. havde ingen problemer med det og han tog fint på.

fik det anbefalet af en avler.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Irish Mash
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 21:03
De kan godt tåle det selvom de ikke har diarre.

:Pia

Fotografering af dyr tilbydes på Sjælland.

Spændende modeller søges til portfolio!

0
0
Svar på denne tråd

Irish mash
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 21:39
Du kan sagtens bruge Irish mash uden at blande vand i. Jeg har gjort det flere gange uden problemer. Mener bestemt at jeg spurgte den hippolyt forhandler jeg købte det af, som sagde der ingen problemer var i det.
Og du kan fodre med så tit du har lyst, også selvom hesten ikke har mave problemer. Min får det et par gange om ugen, bare for hyggens skyld, og fordi hun vil slå ihjel for sin Irish mash.

Louise.
0
0
Svar på denne tråd

hørfrø
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 23:48

Hørfra kan være giftige hvis de ikke varmes op. Irish M. fra Hippolyt indeholder frø der er varmebehandlede, så det kan man bruge mere risikofrit! Dog vil jeg som en tommelfinger regel altid bløde mashen op... better to be safe then sorry!

Iøvrigt kan man sagtens bruge mash til andet end diarre heste, vores får det også efter hård træning for at stresse af og hygge sig...

Mvh Matilde
0
0
Svar på denne tråd

Vand i...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 11:51
De forhandlere, som jeg har købt Irish Mash hos, har altid gjort opmærksom på, at DER SKAL VAND I...

Du kan jo evt. bare lave det inden du rider/skal ud til hesten, så er det klar når du er færdig med at ordne hest ;-)

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

Min hest {> Mine hunde

KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

ja tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 13:41
Hejsa alle

jeeg takker, foro jeres svarder var rimmlig meget enighed om at der skulle vand i det, har jeg også gjort nu.ja d et er såen et lille mellem måldtid til midt på dagen, det tar de jo ik skade af.

0
0
Svar på denne tråd

irsk mask
Forfatter: 
Dato:  13-04-2005 18:58
..som det hedder på jysk :-)!!!

Jeg ville ikke turde bruge det uden vand efter at have set, hvor meget det kan suge... det ligner en gang forstoppelse, hvis ikke man tilsætter vand... som der jo også står på sækken at man skal, en hel del faktisk. Det er vel ligesom at spise havregryn uden mælk... uff!!!

Gedekød - spegepølser sælges
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider