|
|
| muk igen |
| Forfatter:  |
MAXSIR |
| Dato:  |
10-04-2005 18:51 |
|
min hest har nu fået muk igen.
jeg vasker med viakones og der efter smører jeg med muk salve med levertran i fra dyrlæge.
Er der nogen her inde der har en bedre metode vil jeg meget gerne have opskriften.....
----Lotte----
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muk----- |
|
|
Min dyrlæge gav mig fucidin øredråber til at smøre på, og det er efektivt, prøv at tale med din dyrlæge om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at læse på |
LdR |
11-04-2005 10:05 |
|
www.destek.dk. Det skulle være ret effektivt mod muk og andre svampeangreb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag til behandling af muk |
zillle |
11-04-2005 18:19 |
|
Hejsa....
Du kan vaske benene i sæbespånevand, skylle det, tørre det og derefter kan du smøre det med enten kopattesalve eller hvis det er meget slemt ville jeg bruge det som dyrlægen forhandler ( kan ikke huske hvad det hedder )
Held og lykke med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak.... |
MAXSIR |
11-04-2005 19:01 |
|
for hjælpen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det billigste... |
|
|
Brug atamon.
Først nuldrer du al muggen væk, derefter søber du benene ind i atamon. Det er billigt!!!!
Men den med Fucidin øredråber virker også, men er noget dyrere.
Hvis det er et tilbagevendende problem, kan du smøre det nederste af benene ind i fedt. Det virker forebyggende. Vi brugte det i den stald, jeg var i, da jeg var i Skotland, men jeg må indrømme, at jeg ikke ved hvilken slags fedt det var 
Ved kun at det lignede det, der er i fedtsprøjter, der bl.a. bruges ved landbruget.
Lykken er at eje en Highland pony!Har du lyst til at se evt. ride en highland pony, så send mig en mail.tiset@jensen.mail.dkSøges: Siameser hankat med/uden papirer til bedækning af siameser hunmis uden papirer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja atamon |
|
|
Ved mine heste bruger jeg først atamon, som beskrevet ovenfor, også smører jeg med helosan. Billigt og nemt
Mange hilsner fra Tine!  Velholdt sort kombi sadel, 16" sælges til 2000 kr.! Interesseret? Skriv til min mail!Lykkehøjs Luigi, du er min øjesten!  noneangel@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Blå biotex |
|
|
Brugte jeg til min gamle, (meget mug plaget hest  )
Og det virkede helt perfekt! det skal være det blå da, det indeholder mest enzym.
Hestens ben vaskes godt i biotex, derefter skal det lige sidde lidt (ca 5-10 min) så skylles benene helt rene(vigtigt at det hele vaskes af.)
Til slut skal benene tørres,så de er helt tørre (hvilket også er vigtigt.)
gentag behandlingen dagligt indtil muggen er væk
Det er meget effektivt.
venligst Ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alovere gelly |
|
|
er super mod mug smør et par dage og det er væk.Hilsen Helle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da vores havde muk |
|
|
Gav dyrelægen dem pencilin-indsprøjtninger 3 dage i træk. Det forsvandt med det samme, men i samme omgang flyttede vi dem til fuldstændig tørre folde.
Hvis man holder hesten på våde marker, holder man nærmest muggen ved lige, hvis du forstår... Men jeg ved godt det kan være svært at finde tørre marker vinteren over, desværre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skinhealer |
|
|
vasker benet i sæbespåner og smøre skinhealer på når benet er tørt
Det der er godt er enten ulovligt, umoralsk eller også feder det bare. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan.. |
Matilde Brejner |
14-04-2005 19:56 |
|
Ja, her er jo forslag nok. Men jeg har også et effektivt produkt...
Pure- Line. Det er en kombination af sæbe og lanolin -altså fedtet fra fåreuld. Det virker super da det for det første vasker rent, og for det andet efterlader et naturligt fedtlag der holder vand og fugt ude... Vi brugte det forebyggende vinteren over, og slap helt for muk, på trods af de noget kedelige folde. Desuden brugte vi det på nogen venners heste der fik muk, og fik bugt med det i løbet af en uges tid...
Det koster 200 kr for en flaske der holder hele vinteren. Og det kan købes i næsten alle rideudstyrs butikker.
-Se det råd måtte I jo have ikke:0)
Mvh. Matilde.
-Iøvrigt har jeg hørt atatamon ikke må bruges på muk, da det godt nok dræber bakterier, men også udtørrer hvilket kan få huden til at sprække yderligere. Men dette er kun noget jeg har hørt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god kur.... |
|
|
Jeg har med stor succes brugt en "surgical" shampoo og noget salve, som hedder Stop Itch. Begge delene kan købes hos Equidan på:
www.equidan.dk
Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for alle de gode råd |
MAXSIR |
16-04-2005 19:37 |
|
vi er igen muk frie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjælp her |
|
|
Hej.
Min part har gået længe med muk nu.
Vi begyndt og vaske hendes ben i atamon (Eller der hvor mukken sidder).
Først brugte vi bare helosan men det hjalp ikk.
Så atamon det synes jeg heller ikke rigtigt der kommr nogen fremskridt i?
TIL MAXSIR:
Hva brugte du og hvor lang tid gik der før mukken var væk?
IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!! OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gjorde |
MAXSIR |
17-04-2005 14:14 |
|
det at jeg tog sæbespåner som jeg blev rådet til her inde.
Vaskede benenne grundigt med det . bagefter vaskede jeg med virokones for at stoppe evt. infektion. tørrede benenne grundigt med hårtørrer. og smurte en muk salve med levertran på som jeg fik hos dyrlægen.
1 uge og vupti det var væk.
jeg gentog behandlingen hver anden dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|