Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommergraes - VITAMINER OG MINERALER????
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 03:14
Jeg ville hoere hvad i giver jeres heste af vitaminer og mineraler naar jeres heste gaar paa sommergraes.
Jeg har en showhest som jeg ikke kommer til at bruge til sommer, saa derfor er det meningen at hun kommer paa graesfold, og ikke kommer til at faa fuldfoder. Men hun skal selvfoelgelig have vit. og mineral tilskud, spoergsmaalet er bare lige hvad jeg skal give hende???
Det skal vaere et produkt der daekker alle behov 100 procent!!
Jeg overvejede Equivite Pasture Plus fra Spillers, er der nogle der ved noget om dette produkt, eller har erfaringer med det?

Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Spillers....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:06
Spillers vit./min.tiskud har jeg kun hørt godt om, og overvejer faktisk selv at skifte til dette til sommer - til en stor hest gives 8 "bolcher" dagligt, og en hest er dækket ind.(Pris : kr 200,- pr. md.)
Men kan din hest lide "Salvana"-briketterne, er de billigere.

(Desuden er der ren "Regulator"-pulver fra "Regulator Complete", kan gives i en håndfuld foder evt. - og dette vil nok være specielt godt egnet til netop din hest, da "Regulator" er designet til heste som IKKE laver noget om sommeren, men bare går og hygger på sommergræsset.) (y)
0
0
Svar på denne tråd

basiblock
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:05
I år vil jeg afprøve basiblock, det er en slags sliksten, som hestene skal havde fri adgang til. Der er urter, vitamier og mineraler, og i en af slagsen er der også noget hindre, som skulle være orme hindrende.
Jeg skal havde læst mere om det.
De andre år har jeg brug brikketterne fra salvana.
0
0
Svar på denne tråd

balje ...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 14:58
med mineraler til græsfold fra Salvana. Dem er vi godt tilfreds med.
Mange hilsner
Marianne Frandsen

;-)machr@tele2adsl.dk

>
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 02:54
Mange tak for jeres svar :-D
Det er altid dejligt med gode raad.
0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 09:53
De sidste år har vi brugt "vitaminpiller" fra Eggersmann. Det er samme princip som Salvanas, at det er godbidder man giver hesten, og at der ikke er noget energi i det.
Det gode er bare at Eggersmann er ½ gang billigere end Salvanas.
Jeg plejer at købe en 25 kilos sæk, og den dækker vores heste hele græsningssæsonen.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Og jeg som troede Eggersmann var så dyrt
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 10:54
Det lyder da rigtig spændende....måske dette var noget for alle i vores stald i år. ;-D

Kan du huske prisen for sådan en 25 kg´s sæk ?

Og kan du evt. henvise til nogle forhandlere i jylland (østjylland, bedst)....eller et tlf.nr./hjemmeside hvor man kan få dette oplyst. ?:-)

(Har hørt at nærmeste forhandler til østjylland er helt i nordjylland, hvor man skal bestille større pallepartier for at det kan betale sig med fragt osv. nemlig :-( men det er længe siden, så forhåbentlig er der kommet flere forhandlere. :-))
0
0
Svar på denne tråd

Back to bacis
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 11:09
super, de tager selv hvad de har brug for jeg gør så bare det at jeg begynder med dem inden fordring sæsonen er færdig så der kommer en blød overgang...
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Marsil...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 13:05
Der er da noget du har misforstået med regulator.

Pulverert er elektrolytter og skal tildeles til heste i meget hård træning.

Regulator complete er foder i pilleform, som også skal tilføres regulator hvis hesten yder meget.

Pulveret kan kommes i vandet ude på folden men anbefales ikke synderligt, da man jo ikke ved hvor meget de får og som skrevet før er det jo ikek vitaminer.

Bitches
have more fun

Bomløs Nevada sælges

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Back to basic.....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 14:32
Jeg har en bekendt hvis pony foråd sig i Back to basic - og det resulterede i en ordentlig omgang forfangenhed.
Konsistensen på Back to basic gør, at det er meget nemt for hesten at æde op til flere kilo ad gangen på samme dag. Hendes dyrlægen har herefter frarådet at bruge produktet til heste som går i løsdrift eller på sommerfold.....

Bare en erfaring...
0
0
Svar på denne tråd

Pasture Plus:
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 19:15
Hvis du søger lidt herinde, eventuelt efter kl. 23, kan du finde flere indlæg om vitaminkiks. I flere af disse indlæg har forfatteren samtidig konkluderet, at Pasture Plus bedst opfylder hestens behov for vitaminer og mineraler. I en spand til kr. 225 har du til ca. 1 måned til en hest.

Fordelen ved at bruge kiks fremfor f.eks. sliksten er, at du sikrer dig, at hesten får opfyldt sit behov for vitaminer og mineraler.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-falster

Nu med sponsorrytter, se vores hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Mette.. Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 21:36
Ha ha ha ha ha...
Mette, dig kender jeg da ;-D
Jeg red på Donka oppe hos Jens på Høvej. Jeg kan huske dig og Silver, og ridelejren i Skovgårde mm. :-P

Vi har købt Eggersmann vitaminpillerne hos Farmland i Randers.

Og tillykke med fødselsdagen :-)

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Hej Lone
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 22:35
(var lige inde og tjekke mails inden sengetid...selv på ens fødselsdag hænger man i tastaturet...typisk !)

Jeg har godtnok aldrig redet på Duncan, men ellers er alt korrekt, ja - pudsigt som verden er lille nu og da.
Skægt at læse din præsentation...gift og alt muligt {> hvor dejligt. ;-)

Og tak for tips med farmland. (y)
0
0
Svar på denne tråd

Noup, Limelight...den er skam god nok !
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 22:50
Tror desværre det er dig der har misforstået, Limelight....eller du har byttet rundt på firmaet´s forskellige produkter (?)
Der er 3 forskellige ting fra firmaet :

1) "Regulator Complete" er tilskudsfoderet i pilleform til almindelig fodring. (som vi selv også bruger i vores stald.)

2) "Regulator Sport" er pulver-elektrolytterne der gives som tilskud til RC-pillerne ved hårdt arbejde og sved, ja....men :

3) Ren "Regulator" er et ANDET pulver, som man benytter når hesten går på døgngræs og IKKE laver noget, laver den noget fysisk træning ved siden af anbefaler firmaet rent faktisk at man dropper dette "Regulator" og holder sig til RC-tilskudspillerne - dog kun ca. 100 g. til hest og 50-75 g. til pony under fuld sommergræs, da ren "Regulator" i så fald ikke vil dække hesten nok ind alene.

Sidstnævnte fremgår desværre IKKE på Regulator`s egen hjemmeside, men fortælles af dem selv når man ringer til dem....(lidt dumt hjemmesiden ikke er med rette information, må man sige (n)).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 22:58
Tror desværre det er dig der har misforstået, Limelight....eller du har byttet rundt på firmaet´s forskellige produkter (?)

1) "Regulator Complete" er tilskudsfoderet i pilleform til almindelig fodring. (som vi selv også bruger i vores stald.)

2) "Regulator Sport" er pulver-elektrolytterne der gives som tilskud til RC-pillerne ved hårdt arbejde og sved, ja....men :

3) Ren "Regulator" er et ANDET pulver, som man enten benytter for at hjælpe hesten med at omsætte andet foder, ELLER man kan benytte dette "Regulator"-pulver alene, uden andet, når hesten går på døgngræs og IKKE laver noget, laver den noget fysisk træning ved siden af anbefaler firmaet rent faktisk at man dropper dette "Regulator" og holder sig til RC-tilskudspillerne - dog kun ca. 100 g. til hest og 50-75 g. til pony under fuld sommergræs, da ren "Regulator" i så fald ikke vil dække hesten nok ind alene.

Sidstnævnte fremgår desværre IKKE på Regulator`s egen hjemmeside, men fortælles af dem selv når man ringer til dem....(lidt dumt hjemmesiden ikke er med rette information, må man sige (n)).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 22:59

3) Ren "Regulator" er et ANDET pulver, som man enten benytter for at hjælpe hesten med at omsætte andet foder, ELLER man kan benytte dette "Regulator"-pulver alene, uden andet, når hesten går på døgngræs og IKKE laver noget, laver den noget fysisk træning ved siden af anbefaler firmaet rent faktisk at man dropper dette "Regulator" og holder sig til RC-tilskudspillerne - dog kun ca. 100 g. til hest og 50-75 g. til pony under fuld sommergræs, da ren "Regulator" i så fald ikke vil dække hesten nok ind alene.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 23:01

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 23:02

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 23:05

0
0
Svar på denne tråd

undskyld.....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 23:15
....mit indlæg ville ikke gå igennem...og nu blev alle forsøgene gentaget.....UNDSKYLD :{-(
0
0
Svar på denne tråd

he he he
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 10:32
okay Marsil så har jeg læst det ;-D

Ja det må være mig, der har byttet om på tingene. Jeg vidste slet ikke der fandtes "tre" ting.

Nå men tak for informationen.

jeg havde tænkt mig lige meget hvad, at fortsætte sommerfodringen med R-pillerne, så jeg er da ret glad for at vide, at hun kun skal have 100 g. i stedet for 300 g.

Bitches
have more fun

Bomløs Nevada sælges

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Salvana
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 12:05
Vores heste får Salvana OK mineral hele året. Om vinteren bliver det doseret i foderet, om sommeren har de fri adgang til det. vi har en krybbe som vi fylder i når de har tømt den. Sliksten har de selvfølgelig også ved siden af.
Vi kunne tydeligt se sidste sommer, når de skiftede til fold med nyt græs. De spiste simpelthen mindre af blandingen, når de kom på nyt græs som havde et større indhold af vitaminer og mineraler.

Anne Mette
:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske!
0
0
Svar på denne tråd

Limelight...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 13:11
....ja, det var noget værre noget med alle kopierne af mit indlæg...og lidt piiiinligt at se her sort på hvidt.... :-(....men anyway...prøv lige at ring til dem og fortæl om dit behov, hestens træning etc. etc. for det lyder på dem til alligevel at være lidt individuelt... 8-)

(og ja, Salvana-slikstensbaljen er god (y) har man lidt legesyge/skrabesyge heste er det dog en god idé at lægge den ned i et bildæk der passer, siger vores erfaringer... :-D)
0
0
Svar på denne tråd

Sliksten
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 13:23
Anne Mette fra StaldES gør nøjagtig lige som os, det er også vores erfaring at mineralblanding i granuleret form er det bedste. Hesten tager selv den mængde den skal have for at få dækket sit behov.

Sliksten har hesten meget svært ved at få dækket deres behov af, de skal nærmest slikke 24/7 for at få nok.

Men uanset om man bruger opvaskebalje med granulat eller sliksten, så er dækket en god ting.

0
0
Svar på denne tråd

Travo E
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 13:29
Hej

Sidste år brugte jeg travo E som vitamintilskud mens min hest gik på græs

Nemt at dosere, findes i pilleform og kan gives rent

Hvis man køber en sæk på 25 kg der det ikke specielt dyrt, der er stor besparelse i forhold til spand på 8 kg

mvh

Anne
0
0
Svar på denne tråd

slikkesten
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 14:54
jeg ville bare give almindelig salt slikkesten, da der jo er det hele i græsset..altså hvis de skal leve af græsset og ikke rides særlig meget..!
0
0
Svar på denne tråd

Det hele???
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 15:19
@Maja L: Der er absolut ikke det hele i græsset, snarere tværtimod. Det kræver at græsset er uhyre velgødet, men desuden mangler de fleste gødninger mikro-næringsstofferne som er det væsentligste for hestens helbred.

0
0
Svar på denne tråd

De der slikbaljer...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 15:36
.. Dem har vi prøvet, men jeg blev lidt forskrækket over at en af hestene åd alt det slikbajle den kunne få lov til, og en anden ikke kunne fordrage det, og lavede "muledrejninger" hvis den smagte på det.
Den hest der bare ikke kunne få nok, kunne trampe hårdt ned i bajlen, så den slog store stykker af, som den spiste i hele mundfulder, som slik/foder.
Jeg synes ikke at mine heste kunne finde ud af selv af administrere slikbajler, meget sandsynligt er de bare ikke blandt de skarpeste knive i skuffen 8-)

Jeg læste på bajlerne at det var "nyhendens interesse" og at det var almindeligt at hestene overspiste i starten, men jeg blev da bange for forgiftning.
Jeg hælder nu mest til vitaminerne som godbidder. Så kan jeg selv holde styr på hvem der får hvad, nu da jeg har så underlige heste :-P.
Havde de været mere normale, havde vi sikkert brugt slikbajlerne.
0
0
Svar på denne tråd

græsset er ikke nok i sig selv...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 18:36
Maja :...hesten mangler salte og mineraler ved kun at have adgang til græs.
Saltene hjælper vi dem med via saltstene ja, men dette er ikke nok.

Og desuden er helt rene græsmarker uden ukrudt af nogen art endnu værre....hestene får mange gode sager fra ukrudtsplanterne også....
0
0
Svar på denne tråd

Saltsten
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 05:16
Mange tak for svarene :-D

Men saa er det lige at jeg kom til at taenke paa en anden ting. Hvis man nu vaelger at give dem vitamin/mineralkiks, boer man saa stadig haenge en saltsten op paa folden, eller er hesten daekket ind med alt gennem kiksene?
0
0
Svar på denne tråd

vitaminer
Forfatter: 
Dato:  14-04-2005 08:14
Min gamle ponyhoppe fik en balje med slikstensvitaminr/mineraler sidste sommer sammen med vennerne - og spiste det hele på een dag! Det smagte jo godt.

Så vi bruger Travo-E igen som vi plejer. Det er godt og billigt og hestene kan li det og det er nemt at måle af.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider