Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tjek af hest i forbindelse med køb
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 16:01
Da jeg muligvis er interesseret i at købe min halvpartshest, er jeg selvfølgelig ved at finde ud af hvordan og hvorledes med det hele.
Hesten skal jo selvfølgelig i såfald tjekkes af en dyrlæge. Men hvor meget skal der til?
Det er en 7-årig arabervallak på 152 cm. Han har gået distance indtil nuværende ejer købte ham for et års tiden siden, mener jeg. De har så døjet med dårlig ryg, som eftersigende skulle skyldes en dårligt tilpasset sadel, da han var distancehest, men det burde være i orden nu, og jeg har da også kun set fremskridt i genoptræningen i den 1,5 måned, jeg har kendt ham.
Men bør jeg alligevel få ryggen tjekket? Og hvad med røntgen af ben?
Det er ikke fordi han er særlig dyr, jeg vil under ingen omstændigheder give over 20.000 kr. for ham. Men man skal jo så lige tage med, at det koster 2000 kr./måneden at holde hest her i KBH, så jeg vil jo ikke ofre en masse penge, arbejde, sved og tårer, hvis hesten viser sig ikke at være sund og rask.
Ved I hvad det koster at få lavet handelsundersøgelse og røntgen af henholdsvis ryg og ben? Skal hesten til en klinik, eller kan der gøres ude osv.?
Fortæl, fortæl.

[INFO] Lene Skov Mikkelsen. Privat: pivnu. Chat: HesteChatten. Hingst: WMH 118. Kender du Kingston?

0
0
Svar på denne tråd

tja..........
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 17:21
..jeg vil anbefale røntgen på en klinik da de store apperater tager bedre billeder.

men ryg ville jeg ikke tage billeder af kun ben, men mindre du har mistanke til noget i ryggen.

men som sælger ville jeg ikke godtage røntgen på en hest til max 20.000 kr, men det kan du jo håbe din sælger vil.Hvis du har haft part på den i en lænegre periode kender du jo dyret godt og ved hvad du går ind til.

pris: røtgen + handelsundrsøgelse: ca 3000-3500 kr på sjælland.
handelsundersøgelse u røntgen: ca 1000-1500 kr.

Karina

.
0
0
Svar på denne tråd

Røntgen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 13:09
Du skriver hesten har haft problemer med ryggen - så den ville jeg også få røntgenfotograferet...

Man kan jo lave den aftale, at går hesten igennem røntgen, så betaler køber - går den ikke igennem røntgen, så betaler den nuværende ejer selv.

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

Min hest {> Mine hunde

KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider