Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåneboks
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 15:57
Hej

Min hest er kommet på spåner, og jeg synes det er svært at holde boksen ordentlig ren.

Til jer der er vant til spåner. Hvordan holder man bedst boksen ren? Hvor mange spåner skal man starte med og skal boksen tømmes helt ind i mellem?

Håber nogen gider hjælpe.
0
0
Svar på denne tråd

aldrig tømmes
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 17:23
jeg muger min i bund 1 gang pr år og det om sommeren når stalden skal males (mine går ikke på døgnfold)

Jeg bruger 3-4 baller til en boks på 3,2x3,2, og fjerner dagligt klatter + urinpletter. jeg fylder efter med 1 pakke spåner hver 4-8 dag alt afhængig af hvormget de står på stald ( er normalt på fold fra 6.30-15 om vinteren og 6.30-20 om sommeren)

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Hold ud Maria N ...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 08:59
Hej Maria,

I starten, hvis de ikke er vant til at stå på spåner, kan det være sværer at holde, men min erfaring er, at de bliver mere "renlige" efter noget tid, altså lægger pærerne i samme hjørne, så det bliver nemmere - bare hold ud.

Jeg synes det er langt nemmere at holde end halm, især hvis det er ungheste, som tit er nogle kæmpe svin, hvor man er nødttil at tømme en halmboks hver eneste dag, fordi der ikke er et tørt strå tilbage efter en nats trampen rundt.

Men ellers gør jeg ligesom Karinae. Men husk ikke at rode rundt i bunden, i forbindelse med påfyldning af spåner strør jeg en håndfuld Stalosan F, som er med til at desinficere madrassen.

Mvh.
Lene
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 19:11
Jeg har i dag prøvet at strø lidt stalosan i bunden af boksen og så en pakke spåner ovenpå, så nu håber jeg det bliver bedre.

Jeg har nok fået rodet lidt for meget rundt i bunden, men jeg synes den ser våd ud. Er det normalt?
0
0
Svar på denne tråd

fortvivl ej
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 15:18
Hold tungen lige i munden. Jeg har selv en hoppe og man kan vist godt betegne hende som et STORT SVIN når det kommer til hendes boks. jeg ved ikke om hund holder fest derinde om natten med 100 andre heste men det er sådan hendes boks ser hun hverdag når jeg kommer. Men nu er det slut. hemmeligheden er en tyk bund hvor alt det våde løber hen imens toppen er dejlig tør. Jeg skal dog stadig bruge ca. en balle spåner hver 4. dag men min hest står også meget inde, da foldene er så dårlige. Sørg for kun at tage klatter og tis og fyld op med spåner. I starten må du regne med at bruge mange spåner men når du har en tyk madras så falder forbruget af rene spåner, så alt i alt hold ud for det er 100 gange nemmere i den sidste ende.

hilsen sofia ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider