Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mus hvor meget
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 22:23
Hej.
Hvis jeg nu er så uheldig at mine kære lille pru har en mus i benet, er der så nogen herinde som har en ide til hvad sådan noget kan koste. Og evt har erfaring med det. Ved ikke om der er forskel på sjælland eller jylland. Men det her skal nok forgå på ansager, hvis vi er så uheldige.
0
0
Svar på denne tråd

hvilket led
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 17:24
en operation afhænger af i hvilket led musen skal fjernes. regn med ca 10.000 kr.

Men hvis den ikke generer så ville jeg lade den sidde, da der også er en risiko ved en operation

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

mus............
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 21:32
Min lille tøz har haft mus i begge hendes bagben, de var dog allerede opereret væk, da jeg købte hende for lidt over et år siden, hun har ingen mén af det idag, og håber heller ik der kommer nogen....

Mvh Dalhoff.
0
0
Svar på denne tråd

mus hmm
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 08:23
hej med dig.

jeg har lige købt en hest med en mus i det ene bag knæ, men dyrlægen mente at det var en avls mus, så der ikke var grund til at fjerne den.

MEN der blev taget røngent billeder på ansager og dem jeg købt den af havde selv lige fået opereret en anden hest for mus, og det kostede lige omkring 12.000 kr. (på ansager)

Jeg syndes du skal få vurderet musen ved dyrlægen først og så kan han fortælle dig om han syndes den skal opereres.

Men som karinae skriver så overvej nøje om operation er nødvendigt. det er jo aldrig helt godt at gå ind og rode i hestens ben.

Og ud over det mener jeg at mus er lidt overvuderet. der render RIGTIGT mange heste rundt med mus hvor der aldrig sker noget.
jeg ville være mere urolig hvis den ikke var ren i bøj prøve eller havde spat eller såhn noget.

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen Tina.

:-D
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 19:41
Spørg jeg dumt?

En mus?

Kan en hest have en mus i et bagben? hehe :P

Nogle der vil forklare hva det er? :S

:D

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 16:36
Til Zhandra : En mus er et stykke brusk der er blevet forknoglet,dvs hårdt som en knogle.Det kan komme enten af arvelige eller opvækstbetingede ting.Har du hørt om mus i knæet hos et menneske ? Det er lidt det samme,altså noget der har revet sig løs . Det kan sidde indeni eller uden på et led.der er forskellig størrelser og steder de kan sidde.Nogle vil kunne genere hesten og andre ikke.Så har en hest en mus behøver det IKKE at betyde at den absolut skal opereres væk !Det kommer an på hvor den sidder .
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 17:26
..opereret en hest for 2 mus (bagknæ og forkode) hos Ansager. Alt i alt kom det til at koste små 12000kr. Mener det er ca 9000kr hvis det kun er 1 mus.

Celine er min nye dejlige stjerne. Billede på præsentation
Celine er til salg!
0
0
Svar på denne tråd

Mus......
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 23:37
Golden, blev opereret for mus i det ene forben for ca. 5 år siden, det kostede dengang ca. kr. 9500,-- på Charlottenlund Dyrehospital, før operationen var han altid halt, operationen hjalp, og så er de penge jo givet godt ud.
;-) www.stutteri-kronplet.com ;-)

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
;-) Citat: Bent Branderup ;-)

Søgaard
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 18:51
Mange tak for svarende. Jeg blev en hel del klogere. Vilbare siger at jeg ikke har planer om at operere hvis ikke det er nødvendigt. Problemet er bare det at hun halter og derfor kommer snakken igang om mus. Hun får lige fri i hvert fald 14 dage endnu og er det ikke bedre skal hun i røgent. Hun har nu stået stille i 6 uger. Og den ene dag halter hun ikke og 5 minutter efter kan hun måske ikke gå. Men måske er det slet ikke det. Dyrlægen mente den kunne ha forstrukket nogle sener, så det håber jeg lidt på at det er. Så kan der trods alt gå noget tid endnu inden det er i orden. Men tak for hjælpen :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider