Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeg har virkelig brug jeres hjælp og erfari
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 21:05
Hej med jer!

Jeg står i den kedeligt situation at min hest ingen sadel har, og den har meget hurtigt fundet ud af at vippe mig af, ganske let.

Jeg har prøvet en:
Kieffer lech: gled frem.
Kieffer lech prof.: gled frem
Passir Gran Gilbert: gled frem
(min egen) Ken tauer Artemis: gled frem.
Kieffer wien: gled frem
Kieffer Maristro (tror jeg den hed ?:-)) : gled frem
og utallige "ukendte" sadler, der alle sammen er gledet frem, har også prøvet nogle spring og kompineret med ALLE glider frem :-(

En ponypude er ikke løsningen, da den lægger trykket på manken, og gør ondt når hun at lidt spids.
En ridegjord er heller ikke løsningen, da den ligger trykket kun et meget lille sted på ryggen.
Så er der en barefoot sadel, men det mener min dyrlæge heller ikke er løsningen,for den vil stadig glide frem.

Jeg aner simpelhen ikke mit levende råd, hvad pokker gør jeg!
Hesten har jeg ikke lavet andet end at skridte på i 4 måneder, snart 5, for vi kan jo ikke lave noget uden sadel!

Vi har haft Ole Olsen ude (ham ved garterhusarene bruger).
Ingdams vil kun anbefale den dyreste af den dyreste passir, og det kan simpelhen ikke passe!
Samt de tager 1000 kr bare for at komme ud.
Så kender jeg ikke rigtig flere sadel magere.

Hvis i allerede er nået så langt, så tak fordi i gad at læse det, håber i vil svare.

Kender i nogle?

Hvad ville i gøre?

Hilsen Rikke :-) :-)

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

ring til kit
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 21:31
meget god sadelmager

En god sadel er ikke en dyr sadel, men en der passer!
En korrekt tilpasset sadel er en investering i din hests sundhed!

Kan kontaktes på tlf. 23601171 – Kit Hansen
0
0
Svar på denne tråd

Stina!!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2005 21:36
Det ville jeg også mene.
Kører Kit ud?
EVT. til Fyn?

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 09:53
Hej Berit

Åh hvor jeg kender det.

Jeg har sådan døjet med at finde en sadel til min hoppe.
Hendes sadel gled også frem, sadelmageren var ude, fik den stoppet om - igen og igen. Fik en anden sadelmager ud, som sagde at, sadlen ligger forholdsvis godt, men skal stoppes en anelse om.
Nu kunne den da slet ikke ligge på hende.
Første sadelmager ude igen, med 15 sadler, brugt som nye af forskellig størrelser. Ingen lå optimalt på hende, så nu har jeg kun Passier til hende.

En Passier Grand Gilbert til dressur
og en ældre passier combi sadel til spring.

Desværre så tror jeg du må bide i det samme sure æble og så sige, OK det koster hvis jeg skal have en sadel der kan ligge på min hest.

Jeg må så også sige, at det er virkelig gode sadler at ride i, så pengene er godt givet ud på flere mådet.

Held og lykke med dit sadelindkøb.

Gerd
P.S. i perioden fandt jeg ud af, at jeg godt kunne ride dressur og små spring uden sadel. Skovture er også godt - man får en god balance.
0
0
Svar på denne tråd

Jahuuuu
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 10:15
Igen kan jeg komme til at prædike ;-D

Jeg harigennem 2 år prøvet mere en 50 sadler - ja det er rigtigt. Alle gled frem.

Jeg hari igennem to år købt to sadler og fået dem omstoppet af sadelmager, der var med tilat finde dem mm. De gled begge frem.

Det eneste der virker for os er en bumløs sadel fra bumløs sadel

Den glider ingen steder og er helt fantastisk at sidde i.

Måske det var noget for dig

Bitches
have more fun

Bomløs Nevada sælges

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 11:26
Jeg har også mine problemer med at finde en sadel der passer..
Men limelight, må man gerne ride dressur stævner i en bomløs??
Det ligner jo ikke rigtigt de "normale" sadler. Stævner der mener jeg C-stævner, ikke distrekt stævner.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 11:37
til min ene hest en Bates Isabell Werth m. Cair. den ligger rigtig godt.

Til den anden har jeg Stübben som også ligger rigtig godt på ham.

Tidligere har jeg altid sværget til Passier!

Især hvis du kan være heldg at finde en af de ældre modeller. Jeg har desværre solgt mine da jeg ikke kunne brge dem på de heste jeg har nu ( bum størelsen passede ikke til dem) Men en ældre passier plejer altså at ligge kanon på de heste som har problemer med at sadlen glider frem.

Men snak med en uddannet sadelmager om problemet. Og her vil jeg lige indskyde at Michael Brodie er dygtig, ja. Men han er IKKE uddannet.

---

Christina

Hvis du ikke kan sige noget positivt, så hold hellere din mund >o<
0
0
Svar på denne tråd

isfreak
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 11:38

C-stævner og distriktsstævner er det samme :-D
0
0
Svar på denne tråd

ups.......
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 11:46
Nå....., men så klub stævner? Må man da bruge en bomløs??
0
0
Svar på denne tråd

Gerd, jeg
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 14:28
Gerd problemet er at vi er igang med at genoptæne, og når jeg skal trave, SKAL jeg kunne sider meget let og lave letridning.
Og jeg har jo ikke selv redet i langtid, pga. hun har været skadet, så jeg ved at jeg ikke lige sådan kan komme til at lave letridning, uden noget støtte.
Og hesten bliver nok også over glad for at få lov til at trave, så derfor traver jeg ikke, for kan hurtigt komme til at ødelægge en masse ting.
Jeg skridter en masse skovture, ogsårn, så har en okay blance efterhånden, men det er svært at nyde det, når hesten har fundet ud af, at få mig af, og kan derved komme hurtigere hjem.
Jeg havde sådan set købt en Brugt Passir gran Gilbert, og fik den stoppet om, men den kunne heller ikke ligge, så måtte sælge den igen.

Må man starte stævner med sådan en bomløs sadel?

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

Michael Brodie...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 16:49
er meget dygtig og siger man skal købe en sadel man kan lide...

Men alligevel prøvede han på at sælge mig Stübben som jeg havde sagt jeg på ingen måde ville eje, så jeg fandt en anden, der ville sælge mig den sadel jeg ville have...

Den eneste grund til at Brodie ikke ville sælge mig den sadel jeg ville have var at den var alt for stor til mig (17") nu har jeg så fået sadlen fra ham den anden og den passer perfekt...

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 21:27
Jeg har set ham prøve sadler på hestene.
Og hmm, de lå ikke særlig godt bagefter. :-(

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

anti glide underlag
Forfatter: 
Dato:  07-04-2005 23:33
alle sadler glider også frem på min så jeg rider med et anti glideunderlag og det hjælper rimlig godt, den bliver lidt hårløs, men så må man jo gøre op med sig selv om man vil have en hårløs hest eller en sadel der glider frem.
0
0
Svar på denne tråd

Letridning er ikke så godt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 00:50
i bomløs sadel :-(

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 08:47
en Wintec Isabel Werth Pro med cair. til min forrige hyps, da alt også gled frem på ham eller lå for langt nede mod manken. Den er med mellembred bom og det smalleste copjern og den lå perfekt. Nu købte jeg så ny hest og tænkte, så ny investering i saddel, men nej. Vi skiftede copjernet og så har jeg fået at vide hvordan jeg skal regulerer gjordstropperne så sadlen kommer til at ligge korrekt. Så jo jeg er lykkelig for den saddel og jeg sidder rigtig godt i den.

Så den kunne være du skulle prøve sådan en, jeg har set fler som har dem til salg på markedspladsen til 5.000-6.000 kr..
Med venlige hilsner

Mette

En tur på hesteryg er aldrig spildt......
0
0
Svar på denne tråd

laursen mette
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 12:58
Jeg har prøvet sådan et underlag.
For den anden jeg rider på, hun har også et skridsikkert underlag hvilket hjælper perfekt, men ikke på Nelli. :-(

Æv hvorfor skal det være så svært! ? :-(

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

koksspang sadelmageri
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 15:44
hej,

ring til Hans fra koksspang sadelmageri - han kører også tit ture til Fyn

26929807
0
0
Svar på denne tråd

Sadel der glider frem
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 17:05
Hvis en sadel glider frem, skyldes det meget meget ofte at den ikke er bred nok. Du skal prøve at finde sadler med brede bomme.

Om du har brug for en meget bred, kan jeg ikke vide, men kun enkelte sadler laves multi brede. Som f.eks O.S og Albion.

Men ellers, når du bestiller en sadel til afprøvning, så prøv og sig at du har brug for en sadel med særlig bred bom.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad sagde...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 18:59
-Ole Olsen til det?
Han har passet mine sadler til med held.

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Råd...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 19:17
Hva med en halerem til og holde sadlen på plads - hmm?

IKKE straffe en hest m. pisk og spore. KUN hjælpe..!!!!
OG dem der skraffer med pisk og spore (Måske andre ting) skulle ikke have med heste og gøre..
>:-(
0
0
Svar på denne tråd

isfreak1 --
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 20:39
Nej,...

Man må desværre i kke starte dressur eller spring i bomløse sadler. Jeg håber snart at disse tåbelige regler bliver lavet om, men det er der vidst ikke udsigt til.

Bitches
have more fun

Bomløs Nevada sælges

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Tine Gade
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 09:16
Han sagde hun var svær, men han ikke rigtigt kunne gøre mere, med mindre jeg selv fandt nogle sadler, så ville han godt komme og kigge, men har ikke fundet en endnu.

zhandra
Nej, så vil jeg hellere ride uden sadel, en halerem giver et træk, hele vejen op gennem ryggen, hver gang hesten tager et skridt.

{>Rikke og Farinelli {>

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 10:55
Windsor Greenline.

Det er en dejlig sadel men om den passer til din er jo nok svært at sige noget om....

Jeg synes det er svært at rådgive dig, men prøv at ringe til så mange forskellige sadelmagere som muligt og hør hvad de siger.... Evt. en i nærheden som har et stort lager af sadler, således at du har meget at prøve imellem...

Hvad med en wintec???

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd

kokspang sadelmageri
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 11:03
Hans´s nr er 75269887 mobil er 26829807.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider