Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Byld efter vaccination ??
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 11:16
Hejsa

Min veninde fik vaccineret hendes hest i sidste uge. Et par dage efter hæver hesten op på halsen og bliver sløv, så ud med dyrlægen igen, som giver noget smertestillende og pencilin som hesten skal have.

Hævelsen er nu faldet lidt og hesten er også ved at være kvik igen. Dyrlægen mener at der er en byld under hævelsen. Så nu skal min veninde se tiden lidt an og hvis heste ikke er øm, skal hun massere på bulen.

Men det har vi aldrig hørt om før.. Så nu kunne det være rart at vide om der er andre der har oplevet noget lignende...???

0
0
Svar på denne tråd

Lignende
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 11:54
I den stald min hest står, stod er på et tidspunkt en hest, der inden for 3 vaccinationer reagerede 2 gange med byld/hævelse på halsen.

Hilsen Malene
0
0
Svar på denne tråd

Lille P endte
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 12:30
også med at få en byld efter hans vaccination. - Ifølge dyrlægen skyldes det et nålen gennembryder huden og derved kan få en smule snavs med ind under huden... - heraf mulighed for at danne betændelse.

Min dyrlæge gav mig noget af vaske med. Bylden var meget hård, men ikke varm eller øm, og forsvant i løbet af en uges tid.

KH

Linda
0
0
Svar på denne tråd

Min gamle vallak
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 17:54
fik det også. Han var blevet vaccineret og kom afsted i salgsstald. Da jeg var oppe og se til ham uanmeldt opdagede jeg bylden; den var kæmpestor (på størrelse med en knytnæve) og utrolig øm. De havde ikke opdaget det, men det skyldtes måske at de havde været "smarte" nok til at sætte ham på sommergræs selvom jeg betalte for fuld ridning :-(

Jeg tog ham hjem øjeblikkeligt og fik det behandlet. Dyrlægen gav ham penicillin i nogle dage og så forsvandt det uden at der gik hul på den, men han tabte alle hårene hvor den havde været.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider