Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

er jeg fjollet?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 23:18
jeg er begyndt at tage min hoppe ud og lade hende spise græs når jeg alligevel er i stalden. hun kan selv gå rundt da hun holder sig lige ved stalden og folden med de andre heste.

min kæreste som også har hest synes det er dybt fjollet, derimod er min holdning at det må være godt for hesten at begynde at få græs allerede nu, både fordi de jo meget gerne vil have det, men også for at vende dem til det før der kommer alt for meget krudt i det.

men er jeg bare fjollet som min kæreste mener? jeg har det med at være lidt meget pylleret for min hest så er muligt dette bare er et tillagt ønske fra min side 8-)

kære fodereksperter er jeg fjollet eller bare betænksom?

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

Foredrag med Mai Nicholajsen (hestetandlæge) ved Støvring (Aalborg) d. 31/3. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

God idé..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 08:54
Det er da bestemt ikke fjollet.

Jeg gjorde det samme sidste år inden jeg tog min hest hjem for at komme på sommergræs.

Hver dag i en måned gik jeg enten tur, eller bare satte mig i vejkanten med ham så han kunne få lov at æde græs. Så var han da ikke helt på "tom mave" når han kom på græsset.

Jeg er overbevist om at jeg gjorde min hest en tjeneste - og at han nød det :-)
hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Støt - forbyd dyre6 - med din underskrift

Tilmelding og info om HN-træf august 2005
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er helt fint...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 13:56
Min egen hyp går ude fra klokken 13 - 16.
De har jo godt af græsset..
Du er bestemt ikke fjollet, men betænksom :D

0
0
Svar på denne tråd

Nej da sys jeg ikk!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 14:52
Nej det sys jeg ikk..! Sys du lyder fint!

Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes ...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 21:06
^^ at det lyder mægtig hyggeligt .. det må da på en måde være rart for din hest, at den bare kan gå løs ... det er på en måde lidt som at være teenager, tror jeg .. altså .. at man har fået lov til at tage til fest ... hæhæ ...

Mange hilsner fra Ida
0
0
Svar på denne tråd

Næh, slet ikke !
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 14:46
Hej Jane.

Hvis din hest´s vinterfold er ren jordfold, er det da en super-idé at benytte dig af den græstid din hest kan få mens du er i stalden.
Hos os har vi græs året rundt, (selvfølgelig ikke frodigt og højt vinteren igennem, men det ER der), men havde vi ikke græs på vinterfoldene ville jeg gøre nøjagtig ligesom du. B-)
0
0
Svar på denne tråd

fjollet eller betænksom
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 19:55
Betænksom! Heste skal tilvænnes blidt til det nye græs.. mener at have læst at de egentlig ikke må få mere end et kvarter i starten af den nye sæson... og hvem gør dét!!!!! Så fortsæt! Men (og det var overhovedet ikke det indlægget handlede om, det ved jeg godt, kan bare ikke holde kæft!!!!) husk at en hest ikke er en knallert, der ikke kan blive bange for noget, når du lader hende gå uden indhegning... der KAN komme noget, hun panikker over!

Mvh Christina, der også lader æslerne hyggespise... men matriklen er indhegnet!

Gedekød - spegepølser sælges
0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke dette var nyt græs...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 22:52
...det lyder til at Jane har hesten gående løs rundt omkring ved selve stalden, hvilket højst sandsynligt er "gammelt græs der har sat sig", og det "farlige" nye græs er heller ikke rigtig kommet frem endnu....men ja, med det tidlige forårsgræs på foldene skal man være VARSOM.... :-@
Vi kører 10/15 min. intervaller hos os, lyder meget besværligt, og det ER det jo for så vidt også, men vi har til gengæld ALDRIG haft syge heste af det. ;-)
Vi trapper op med dette interval, (og gerne det samme interval 2 dage i træk faktisk), når hestene er nået "de magiske 2 timer" og har klaret dette 2 dage i træk, hedder det 3 timer 2 dage i træk, dernæst halvdags 2 dage i træk, så heldags 2 dage i træk, og dernæst heldøgns. (y)
0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 23:11
takker for rådet, men jeg er godt klar over hun ikke er en knallert :D
til gengæld kender jeg hende også så godt efterhånden at jeg ved hvordan hun reagerer. hvis hun bliver bange vil hun løbe op langs folden til de andre heste, dvs langt væk fra vejen tættest på.
men damen har efterhånden forstået at tænke sig om og ikke bare panikke, og græs er meget sjovere end noget andet.

men er også glad for at høre jeg ikke er fjollet, men bare betænksom.
og det er jo begrænset hvor meget nyt græs der er kommet endnu, så det er vist en blanding hun går og spiser.

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider