Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hamp
Forfatter: 
Dato:  09-02-2002 17:11
Vi bruger hampstrøelse i boksene. Nu vil jeg gerne høre om der er andre, der har erfaring med dette som foleboks. Hvis det ikke dur skal jeg jo snart have fundet noget andet. Min hoppe skal fole sidst i april.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hamp
Forfatter: 
Dato:  10-02-2002 01:39
Hej Kirla
Vi bruger også hamp, og er næsten færdig med første 'tur'. Dvs. der er gået 4 uger, fra vi startede, og det er nu blevet helt jordagtigt.

Jeg synes, det er kanongodt. Det suger meget fint, og selv om det bliver meget opblandet med hestepærer og bliver brunt og jord-agtigt (man kan jo ikke fjerne dem totalt), bliver det ved med at lugte frisk. På midten(vallak), fjerner vi den våde plet hver dag, og desuden tager vi alle løse hestepærer. Faktisk er det lettere end spåner. Men vi synes det er dyrt. Nu er det dog lykkedes mig at finde en leverandør, der kan sælge det billigere end, der hvor vi har købt 1. gang, og så bliver udgiften nogenlunde den samme som for spåner.

Da hesten er allergihest, er vi nødt til at gøre ret grundigt rent hos ham hver dag, så det gælder om at finde noget, der kan 'holde'.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hamp
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 19:20
Hvad koster hamp sådan cirka ?
Jeg overvejer nemlig selv at bruge hamp som strøelse.
8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hamp
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 19:53
Vi har prøvet det sidste år jog jeg syntes det var beværligt men det nok fordi jeg ikke kan have det ser brunt ud så jeg fin soterede det hver dag....og det tog tid



Henriett

;D http://www.horsemanship.subnet.dk ;D



0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: hamp
Forfatter: 
Dato:  13-02-2002 02:21
Det må gerne blive brunt, bare det lugter frisk. Det koster nogle og 60 kr ballen (hos Gunnar Larsen) og man skal starte med 3 (4 i en stor boks). Derefter efterstrøer man med ½-1 balle om ugen. Efter 5-6 uger tages det hele ud. Jeg har regnet det ud til ca 400 kr om måneden, men vi er også meget nøjeregnende pga allergihest.
Jeg synes egentlig, det er lettere end spåner, man behøver ikke at køre ret meget ud, ca ½ trillebør om dagen. Kun de større hestepærer og det våde. De mindre, spredte hestepærer kan man lade ligge, for mens hampen ligger og bliver til muld, optager den ammoniak. Ikke meget, men dog så meget, at boksen stadig lugter frisk, bare tisset tages ud hver dag.

Jeg er faktisk ganske godt tilfreds med det.

Nina
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider