Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dressur med udvendig knæpude
Forfatter: 
Dato:  26-03-2005 17:08
Jeg brokker mig jo gevaldigt over min handicappede pony, så kan han bruges, så kan han ikke. Men for at beskæftige mig selv kigger jeg alligevel på sadler og deslige, hvis nu...

Jeg var selv rigtig glad for min Trainer's Mariel, perfekt at sidde i, blød og lækker.

Problemet er hestens sadelleje, ryggen er lige, maven rund, manken lav, skuldermuskel underudviklet - gjorden VIL bare ligge rimelig tæt på albuen.

Sadler med gjordstropper midt på duer derfor ikke, en af mine kæpheste er at få rytterens tyngdepunkt langt nok tilbage, ikke sidde lige bag skulderen. Og er midten af sadlen lige bag albuen, så kan I selv gætte hvordan hestens skulder har det.

Derfor er sadler med forgjordstrop eller hvad det nu hedder en nødvendighed, altså forreste gjordstrop sidder helt ude ved forkanten.

Dette har Mariel også, men desuden har den en meget stor knæpude som gjordstroppen skal rundt om - samme resultat.

Så jeg søger dressursadelmærker som har:

forgjordstrop
udvendig knæpude
meget brede modeller, betydeligt bredere end Wintecs den bredeste.

Og der blev sagt dressur. Intet andet passer nemlig til MIN ryg. Og gør den ondt, bliver hesten ikke redet alligevel.

Ja, jeg har prøvet en Torsion, der sidder gjordstropperne også midt på og rytteren ude på manken.

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

tror....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2005 22:30
windsor elite er det du søger...
0
0
Svar på denne tråd

Windsor Elite
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 07:54
Desværre tror jeg Windsors bom 4 som er den bredeste, er for smal til os... Måske hvis man kan få fat i en gammel "udtrådt" en?

Jeg har fået kigget på Silhouette - men de er godt nok dyre, når man ikke ved hvor ofte hesten kan rides. (og den fandens smed ikke gider komme, så man kan komme videre med at finde ud af det)

0
0
Svar på denne tråd

Winsor Greenline
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 09:06
Jeg har en temmelig bred og lettere overvægtig hest á la bryggerhest bredde, så han var ikke den letteste at finde sadel til.

Jeg kan ligeså godt lade være med at lægge gjorden en håndsbredde bag albuen, for den vil altid blive skubbet frem af en stor rund mave. Derfor lægger jeg fra start gjorden bag albuen og sadlen ligger altså fint og man sidder supergodt.
0
0
Svar på denne tråd

bag albuen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 10:32
Ja, maven og gjorden har vi også problemer med. Men når sadlen ligger der, ligger den også og hviler på skulderbladet, og det vil han bare ikke acceptere, han bliver eddikesur og vil ikke gå eller laver rodeoshow.

Det hjælper lidt hvis der er indbygget stopgjord fordi sadlen så er længere tilbage i forhold til gjorden end hvis gjordstropperne sidder midt på, så er der jo en halv sadel foran albuen.

Problemet med den sadel jeg lige har solgt var, at den lå ovenpå og balancerede istedet for at "suge" sig ned om hesten. Dybeste punkt lå hvor det skulle, det var bare ikke særlig stabilt, heller ikke i sidelæns retning.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 10:56
foreslå en Windsor Greenline.

Den opfylder i hvert fald kravet om udvendige knæpuder og stopgjord. Plus den har en god kammerbredde...

Jeg ved ikke om den fås bred nok, men du kan jo lade det komme an på en prøve...

Jeg er i hvert fald super glad for min...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd

kammerbredde
Forfatter: 
Dato:  04-04-2005 11:08
Ja, der må gerne være god plads i kammeret også, Matilde, vigtig detalje.

Men i dag var han rigtig dårligt gående igen, så det bliver vist ved den virtuelle sadelshopping. Er spændt på, om det giver en forandring hvis smeden får loppet sig herud og giver ham en omgang. Suk.

Det er i hvert fald ikke en hest hvor man får specialbygget en sadel til 11.000.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider