Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min pony bliver slidt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 18:44
Som overskriften siger, så bliver min pony slidt. Hver eneste vinter får han store plamager på kroppen hvor hårene er væk. Har hørt at det er ret normalt om vinteren fordi pelsen ikke er lige så stærk, men der er virkelig mange steder hvor han har fået sådan nogle grå pletter uden hår. Er der ikke et eller andet vidundermiddel man kan give ham? Han får i forvejen olie i maden
tak :-)

hilsen NATALIE

- elsk din hest, og den vil elske dig - prøv at forstå din hest, og den vil prøve at forstå dig - behandler du din hest med respekt, behandler den dig lige så -
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget vidundermiddel...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 08:07
men, det er under alle omstaendigheder vigtigt, at du giver ponyen et vitamintilskud.

Er du sikker paa, at det ikke er lus? Luseangreb er faktisk hyppigere om vinteren. Derrisic pudder er ikke saa dyrt og kan haandkoebes hos dyrlaegen. Giv ponyen en god omgang, saa er du paa den sikre side.

mvh
Carter
0
0
Svar på denne tråd

pletskaldethed
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 09:16
Min hest har også bare pletter rundt om på kroppen om vinteren. Det er værst, hvis han er klippet. Han er dækket 100% ind med alt i sin foderplan, og han har ikke lus! Han bliver slidt af dækkenet, tøjlen, mine ben og en anelse af underlaget. Jeg går ud fra, at det er fordi den klippede pels er mere skøbelig end den uklippede, og hvis man tænker på, hvor meget man ofte pakker hesten ind om vinteren er det egentlig meget logisk, at nogen heste bliver lidt slidt...

Mht. vidundermidlet: et dækken, der passer optimalt er guld værd, og så en kur med B-express her i fældesæsonen for at skynde lidt på den nye sommerpels må være mit bud....

Stine
0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen :)
Forfatter: 
Dato:  24-03-2005 09:23
vi har været nede og købe noget B-vitamin fra Blue-hors. Så må vi jo se om dett kan hjælpe :-) heldigvis er det jo snart forår, så jeg håber snart han begynder at få lidt ny pels, og smide den gamle
hilsen NATALIE

- elsk din hest, og den vil elske dig - prøv at forstå din hest, og den vil prøve at forstå dig - behandler du din hest med respekt, behandler den dig lige så -
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider