Jeg skal købe et dækken i morgen, og har kigget på det her .. Jeg har hørt at man skal købe et Fleece dækken, hvis hesten er svedig og kold efter en ridetur, og skal stå på stald. Så i morgen skal jeg på udkig (:
:
^ Kan hun stå med det hele natten uden der sker noget ved det ? Hun for *undertrøje* på, hvis det gnaver.
Undskyld, hvis det er et lidt indviklet spørgsmål, men vil bare det bedste for min bette pus
Når et fleecedækken fjerner fugten fra hestens krop, så lægger den sig (altså fugten) som et "rimlag" uden på dækkenet.
Fleecen er tør og varm på indersiden så længe der ikke røres ved det - men hvis du f.eks. lægger en hånd på dækkenet, så kan du se at væden trækker igennem igen. Det samme sker hvis hesten lægger sig ned, og så bliver den våd igen. Så skal den til at bruge sin kropsvarme på at tørre sig selv og dækkenet igen - og så var det bedre at undvære det.
Fleecen er beregnet til at trække fugten fra hesten, som så enten er tør og varm nok til at stå uden dækken (hvis den plejer det) eller at få sit stalddækken på igen.