Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest spiser ikke - et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 22:27
hejsa...!

jeg har købt min første hest for to måneder siden
og hans hove er meget slitte så jeg besluttede at han skulle have noget til at fremme hovvæksten, så det har jeg købt...!

det er så et nyt produkt jeg har købt som er lidt dyrer men virker hurtigere, men han vil ikke spise det, og ligger det som han ikke kan lide til side sammen med det der til hovene...!

jeg synes så selv at når han ikke spiser op så får han ikke noget nyt mad, for på et eller tidspunkt skal han jo spise det...!

men hvor lang tid skal man gøre det? og er det synd for ham??

bliver alligevel i tvivl selvom jeg mener at jeg gør det rigtig nok...!

tak til jer der svarer

Knus Diana

det er snart jul:-P

Så glædelig jul :-P

medlem af FMS

>:-(hvis i synes dette indlæg er useriøst, uden indhold, eller uinteressant så spring det over, gå videre til et der fanger jeres opmærksomhed og I synes er interessant >:-(
0
0
Svar på denne tråd

Lidt for pædagogisk!
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 23:03
Jeg synes at det virker meget pædagogisk, det du skriver der. Jeg tror hellere jeg fandt en alternativ løsning, fremfor at tvinge min hest til at spise noget den egentlig ikke kan lide.
Hvis jeg SKULLE spise noget jeg ikke kunne lide, så ville jeg veje 13,4 kg idag.. :-P

Nej, jeg synes helt klart at du bør finde noget foder med samme virkning, eller finde en anden løsning. Det kan ikke være rigtigt at din hest får for lidt mad fordi den ikke kan lide. Den der opdragelsesmetode, minder mig mere om ultra kræsne børn... Og det jo altså en hest der er tale om...

Men det er måske bare mig...
Mange hilsener Vickie

Jeg leder efter en lille hest på mellem 5-10 år, 150-156 cm, og som er 100% tilreddet og 100% trafiksikker- kender du en? Ring eller skriv! (Købes fra august/september)
0
0
Svar på denne tråd

dårlig ide
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 23:23
Hej Diana

Nu ved jeg jo ikke, hvor lang tid, du venter med at give hesten mad igen, men jeg synes, det er en dårlig løsning. Hvis du trækker alle fodringer, risikerer du, at hesten ikke får nok at spise (Og hesten lærer det ikke, bare fordi du gør det et par gange)

Desuden er hesten er skabt til at gå og spise hele tiden, og hvis du trækker fodringen længe nok, og den ikke får andet i maven, risikerer du, at den får kolik. Alternativt går den nok i gang med at spise halmen, hvis du har det i boksen - og så føler den nok ikke nogen trang til at spise tilskuddet alligevel.

Hvad med at blande tilskuddet op i noget, den kan lide og er flydende i stedet for?

Tillyke med hesten i øvrigt :-)

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

dårlig ide
Forfatter: 
Dato:  20-03-2005 23:28
at "tvinge" den til at spise på denne måde.

Som Tina skriver, er hesten skabt til at spise hele tiden - altid.

Metoden du beskriver, bruges ofte til f.eks hunde. Men deres maver er også indrettet til at kunne leve længere uden mad. Ligeledes anbefaler nogle, at lade hunde få en fastedag om ugen, da de fra naturens side (rovdyr) ikke er vant til at spise særlig ofte.

Men hesten er jo et steppedyr, som er indrettet til at "gumle" 24-7, så at tage maden fra den på den måde kan ende i maveproblemer..

Mvh Christina

"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get"
:-) ?:-)

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

kræsen
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 05:26
på et tidspunkt ville min den ene hest ikke spise den mængde mad hun havde brug for...så jeg gik tilbage til punkt 1 at se på hvad hun ville spise...Hun kunne godt lide hø halm og korn men ikke den musli hun fik...Så jeg prøvede at give hende wrap hø da der var mere energi og dette ville hun godt have og så fodrede jeg op med korn, lidt efter lidt er jeg begyndt at give lidt travosport i og da mængeden er så lille ligger hun ikke mærke til det, nu vil hun også godt have roepiller...frugt og gullerødder, og muslien, hvis du har brug for ekstra protein i stedet for wrap er der sojaskrå der skal heller ikke meget til...Og så ændrer jeg faktisk ikke i foderet andet end i græsningsperioden...

Ps jeg har heller ikke kræsne børn men jeg laver ikke om på min madplan for deres skyld.....så må de jo bare selv være med til at lave maden........heste kan ikke lave mad, men for de tid til at vænne sig til deres foder plejer det at gå
0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 08:34
maden han ikke kan lide...!

men det er noget af et mærkeligt ord, det er det samme som biotin som han ikke vil spise...!

jeg har gjort det en gang...! at han ikke har fået mad oven i...!

sidste gang med et andet produkt ville han heller ikke spise det, der gjorder jeg det samme og næste dag var det væk, hmmm nu ser jeg lige idag om han har spist det, vis ikke må jeg ud og købe det andet som han bedre kan spise...!

jeg havde nu ikke tænkt mig at han skulle lide he he, aldrig...! det kunne jeg aldrig finde på...!

det har drejet som en dag han ikke har fået foder...! øhm han spiser ikke sin halm, så åbenbart så kan han godt klare den ene dag jeg leger pædago :-P

tak fordi i svarede :-D

Knus Diana

det er snart jul:-P

Så glædelig jul :-P

medlem af FMS

>:-(hvis i synes dette indlæg er useriøst, uden indhold, eller uinteressant så spring det over, gå videre til et der fanger jeres opmærksomhed og I synes er interessant >:-(
0
0
Svar på denne tråd

Næste gang
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 10:38
du skriver et indlæg, så tænk lige over at det ikke er mobilos du sidder med. Det er et voksenforum, og kan godt være lidt svært og se sammenhæng i, nå du laver 5 punktuummer og udråbstregn efter 3 ord.

Bimboe :-D

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider