Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hippolyt - grim lugt i den anden ende?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 20:10
Jeg har erfaret at stalden hvori min vallak står har fået en meget markant lugt/stank efter jeg er begyndt med Hippolyt Naturmüsli.
Jeg ved det er foderet da det er den samme ramme lugt i den stald hvor jeg har min plag stående.

Ved nogen af Jer hvad denne grimme lugt kommer af? Synes måske det kunne minde om pebermynten der har været en tur gennem systemet.

Jeg overvejer kraftigt at skifte foder igen, da denne lugt simpelt hen er grim. Vil ikke kunne holde til den hvis den fortsætter. Måske det kun er en overgang?

Kender I lugten? (n)
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

Det kan da godt være...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 20:24
.. det skyldes foderet.. Jeg har efterhånden erfaret at når det der kommer ud ikke lugter godt, ikke fordi man lige står med næsen i det, er det tit fordi hesten får for mange proteiner eller vitaminer, eller er det kun proteiner..

Vi har en hest stående, og der lugter så fælt i dens boks, jeg mener at hesten er i underskud med forskellige ting, men har endnu aldrig oplevet at det får det til at lugte..??

Men hvis du mener det er foderet er der jo ikke andet for end at skifte.. Det eneste tidspunkt der lugter fælt hos min hoppe er når hun får hvidløgsflager og ikke de hele, men det er kun under udmugning, men det driver nærmest folk ud af stalden.. Hehe..

Hilsen Conni & Leika hesten..

Nu medlem af Hestens Værn & Dyrenes Beskyttelse..

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Vores...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 20:32
stald lugter ikke og de andre stalde jeg kommer i 5-10 stalde hvor de osse fodre med Hippolyt lugter heller ikke, selv en lille lavloftet stald, dufter der altid friskt og hestene trives...

Jeg tænker på om i lufter godt nok ud, det kan være et problem om vinteren...

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

vi bruger også
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 21:29
Hippolyt...og vi har 6 heste i stalden, som bestemt ikke lugter grimt.. måske det bare er en overgang for din hest/stalden...undre mig meget, hvis det skulle være fodret der alene laver den lugt!!! Men skal ikke gøre mig klog på det (-;

Vi skiftede også fra andet foder sidste år, til Hippolyt...uden lugt i overgangen.

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde samme lugt problem
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 21:39

med to af de vallakker vi fodrede med hippolyt foderet.

De stank af denne ramme duft, som kom fra deres urin og sved.

Sadel underlag og sved dækner stank også .

Jeg har oplevet samme ramme lugt hos en hoppe som ejeren fodrede konstant med urte´bolcher.

Da vi gik over til spillers foder prodrukter, forsvandt lugten efter en uges tid.

Jeg tror at nogen heste reagere kraftigt over for de mange urter der er i fodret fra hippolyt.

Hestene virkede ikke til at være generet af lugten og var glade for fodret.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

Til Inger....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 23:15
Ja nu har jeg været ude og ride her til aften, og kan "lugte" du har ret:
Han sveder også den lugt; underlag og dækken stinker simpelt hen, og jeg har ikke været i nærheden af hans boks andet da jeg tog ham ud og ind. Lugten hænger faktisk endnu i min jakke.

Stalden er helt OK, der er 5 meter til loftet og den er meget luftig - min står endda ud mod porten.

Ikke andet for end jeg må skifte foder, for den lugt kan jeg ikke holde ud!
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

urterne
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 08:47
Hej
Jeg fodrer også med Hippolyt.. Jeg mener at der også er hvidløg i, kan det ikke være den som lugter?, ligesom vi mennesker lugter når vi har spist hvidløg??
Jeg ved egentlig ikke om mine heste lugter, men jeg synes at den er enormt god og hestene er helt vilde med den.. Desuden valgte jeg præcis den, fordi der er urter i, og det er sundt for hesten.

mvh
Krestina
0
0
Svar på denne tråd

Mine får
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 15:22
altså også hvidløg, de lugter ikke som mennesker gør. Dog får de ALDRIG hippolyt.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 20:02
Min vallak får hippo natur musli og jeg kan ikke lugte andet end den dejlige duft af hest...han er den eneste i stalden der får det...samt vitamin mix og biotin og lidt forskelligt dog ingen hvidløg..
0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 20:02
Min vallak får hippo natur musli og jeg kan ikke lugte andet end den dejlige duft af hest...han er den eneste i stalden der får det...samt vitamin mix og biotin og lidt forskelligt dog ingen hvidløg..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider