Heii..
Jeg har nu siden jul undret mig over at Velour aldrig sveder?! Hun har som sagt ingen kondi for jeg begyndte først at ride hende efter jul igen forde at hun har været halt(siden august!

). Vi startede stille op, med lidt skridt 1-2 gange om ugen, og jeg har aldrig trænet mere end 1 time og hun har aldrig svedt en eneste gang! Vi har ikke ridehus og rider i det fri på marken eller den meget mudrede bane.. ?:-(
Her den sidste måned har jeg ikke redet mere end 1-2 gange om ugen pga. af vejret har jeg ikke turde ride forde at hun har nemt ved at skade side for-koder.
Jeg har så også "longseret" eller nej, har endetlig bare fået hende til at trave og galopere en lille smule på et lille fold sådan et pr. gange om ugen i ca. 10-15 min.
Jeg synes det er underligt for hun har ingen muskler foran eller bagpå og sveder ikke engang efter en times hård dressur, hvos hun vist godt kan gå hen og blive meget irriteret på mig..
Hun for kun lidt
-valset havre, ca. 2 små håndfulde
-en ½ liter opblødte roepiller
-vitaminer og mineraler
en skive halm og 1 skive hø om aftenen og om morgen 1 skive hø, også det hun nu æder af halm i boksen.
Hun er i fin foderstand og jeg har ikke tænkt på at give hende mere for hun har nemt ved at blive for fed!
------------------------------------------------------
Et andet spørgsmål er så:
Hun kan nogle gange finde på at blive så hysterisk hvis jeg slår hende let med piske (på bagparten) fx. hvis vi er på tus og hun bare nægter at gå forbi en gren på vejen eller sådan noget. Hun begynder at kaste med hoved og små stejle mens hun vender rudt og går i rask skridt tilbage, og hvis gu gør det læge nok kan du ikke vende hende rundt igen uden at hun stejler. Hun hidser sig sempelhen så meget op!Det er meget væmmeligt at være rytter når hun gør det og jeg følger mig så magtesløs!
Hvorfor gør hun det?
Og hvordan kan jeg få hende til at lade være?