Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fedende foder og skæl
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 23:18
hejsa.
har netop fået det nye "vidunder" hjem og skal nu til at have hende fedet op, men hvad kan jeg give der er godt fedende (er virkelig mager)??? Hun får en god müsli som grundfoder + masser af stråfoder. Derudover får hun olie (men det skal jo lige indkøres lidt roligt så hun ikke bare får tynd mave af det. Derudover vil jeg i morgen ud og købe majs til hende, men i hvilken form er majs bedst??? (poppet, flager eller granulat eller noget helt andet) Er der andet fedende jeg kan suplere med for at få lidt sul på hende sådan rimeligt hurtigt (hun skulle gerne være i fin form til kåring i juli - DSP)
Desuden er hendes man fyldt med skæl - hvad kan jeg lige gøre ved det???? vil helst undgå at vaske for meget på hende i denne kulde når hun jo samtidig er så mager.....nogle gode råd????

Helle

ps. lækker lille kat III hoppe (ca. 120 i stg) 5 år byttes til mishandlet eller problem hest / pony......gerne meget svær at omgåes
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 07:42
hej ja byg som er valset er rigtigt godt
0
0
Svar på denne tråd

Olie hjælper
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 10:21
også på skæl.

Du kan ikke bare købe en masse forskellige produkter, for det ene produkt modarbejder det andet, hvis det ikke bliver udregnet i de rigtige mængder.

Du kan give et kg af det ene, to kg af det andet, to dl olie osv, uden det har nogen effekt.
Har den fået ordnet tænder, og er den tjekket for orm?
Får den hø/wrap?

Det bedste DU kan gøre, og især når den skal fedes op, hvilket skal forgå på den rigtige måde, og med de rigtige fodermidler, er og få lavet en foderplan, hvis du benytter www.foderplan.dk, koster det 150 kr, hvilket er billigt og godt givet ud. Og så slipper du helt sikkert for og købe lidt af det, og lidt af noget andet, og meget af det tredje.

Hvis du selv vælger og lege med din hest´s velbefindende, så har du hurtigt brugt de 150 kr, på et eller andet fuldstændigt unødvendigt fodermiddel, hvilket sikkert kunne være majs.

Håbder du lytter til mit råd

BImboe :-D

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Vil give Bimboe ret...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2005 10:28
... og du behøver ikke at være bange for, at hun ikke når at se pæn ud til kåring i juli. Hvis du fodrer hende rigtigt og lægger nogle muskler på hende, så skal hun nok nå det.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider