Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rystende øjeblik...!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2005 13:06
Hejsa.

Her igår blev jeg kørt i stalden af min daddy! :-)
Min hest står normalt på fold med 4 vallakker og 1 føl. Han står ved siden af den ene som han er rigtig gode venner med og de andre overfor :-) Men på folden står 2 andre heste. Da jeg kom ud for at hente ham igår var han helt forvirret bare ingen kontakt, han ville slet ikke være på folden mere han ville bare ind. Inden han så mig gik han rundt som om han var skide bange eller der var sket noget med ham.
Da jeg så får ham ind i boksen og får ham til at falde til ro får jeg kigget på ham og ser han har tabt 1 sko (hvad der kan ske), er blevet bidt bag ved halen, og han har altid haft en skøn skøn tyk lang hale :-( (der går en hest på folden som spiser haler og man)
Men halen var fuldstændig smadret det hang bare og så grimt ud, jeg fik dækkenet af ham og så hvor meget han svedte fik taget temperatur på ham osv, der var ingenting han var bare stadig våd af sved (som om han har været bange)
halt er han også :-( Skøøøøøøøøøøøn foldtur :-(
Men kan han ha været gået i panik over at de 3 heste han står i stald med er blevet taget ind uden ham?
Selvom der stadig står 2 andre? Jeg skal vel gå ud fra han har været oppe og toppes med en på folden siden han har fået så mange skrammer.
Jeg kommer så hjem lidt chokeret (har aldrig set min hest sådan før) og tænker over det. Kommer så i tanke om at vi i stalden har talt om at der nogle gange er nogle unge som går ud og klipper hestens hale for at øve sig og for vel at bruge hårene til børster osv..
Derfor har jeg ikke specielt meget lyst til at lade min hest stå udenfor om natten her til Maj.
Jeg er dybt rystet over dette her er sket og kan ske, men hvordan skal jeg forholde mig til alt dette?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider