Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mineraltilskud kontra slikkesten
Forfatter: 
Dato:  27-01-2002 14:47
Hej!

Hvis man giver en hest mineral/vitamin-tilskud, har den så samtideig behov for en slikkesten? Hvis ja, hvilken slags?

Venlig hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Re: Mineraltilskud kontra slikkesten
Forfatter: 
Dato:  28-01-2002 08:16
Hej Line.

Min foderdyrlæge Nanna fra Højelse Dyreklinik siger:

Ja, for hestenes saltbehov bliver ikke dækket af diverse foderblandinger og tilskud. Derfor skal der altid gives et salt-tilskud. For heste der ikke er i arbejde, er en saltsten nok, så regulerer de det selv.
For heste i let til moderat arbejde skal du yderligere give et dagligt tilskud af almindeligt køkkensalt, ca. 1 spsk. Og endelig for heste i hårdt arbejde skal der gives tilskud af elektrolytter.

Typen af saltsten tror jeg ikke er væsentlig, mine egne har bare den ganske normale standardmodel.

Mvh DorteCL
"CARPE DIEM"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 12:24
Jeg vil også hellere give et mineraltilskud, da det er umuligt at vide hvor meget af hestens behov der reelt bliver dækket af en slikkesten. Nogen heste slikker/bider i salt/slikkestenene af kedsomhed i boksen, og hvormeget de så reelt indtager er det store ???. Så hellere et beregnet tilskud i foderet og så kan hyppen jo ellers fornøje sig med stenen hvis det nu lyster
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 16:05
Min hest røre overhovedet ikke hendes sliksten, så jeg går udfra at hun er forsynet med de vitaminer / mineraler hun får i sit foder.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider