Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gammel tynd pony?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 13:42
Hej!

Jeg har liget et par spørgsmål som jeg håber nogen vil være så venlige at hjælpe mig med :-)

En gammel pony kat 2, på 21 år, som er "meget" tynd, i forvejen en spinkel pony, men man kan faktisk lige pt se alle hendes riben?

Er der nogen der har nogle forslag til et-flre slags fodder som hun kan tage godt på af, og som hun samtidigt kan tygge.?

Hun får i forvejen masser af wrap, og fodder.

Men vil gerne høre om nogle evt kender et godt fuldfodder eller andet der feder?

På forhånd tak.

Jeg er den lykklige ejer af en 2½ års welsh-cob hingst og en 4 års pinto vallak.
0
0
Svar på denne tråd

tynd hest
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 14:02
vi har fedet vores gamle hest op ved at give hende soya olie i foderet 1/4 dl pr fodring (2 x dgl).
hun fik melasse, majs, havre, green power lucerne og mineraler/vitaminer.
og selvfølgelig wrap ad lib
vi har faktisk også haft glæde af at lægge dækken på hende om vinteren, da hun så ikke skulle bruge så megen energi på at holde varmen selv...
endelig så vær sikker på at tænderne er ok, samt at den ikke er angrebet af orm, ældre heste er jo ikke så modstandsdygtige
pøj pøj med fedekuren, og ellers er der heldigvis ikke så længe til det dejlig grønne græs.....
0
0
Svar på denne tråd

Valset korn...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 14:06
Husk gamle og unge heste har bedst af valset korn.Det kan volde problemer at klare hele kerner,under tandskift,eller ved lange"gamle"tænder.
Kat.1 ponyer sælges.fra 14.000kr.
Bedækning tilbydes v.araber,rød m blis og 4 sokker.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Kristina
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 16:02
Jeg fik også en pony i stalden i efteråret, der trængte til en del ekstra sul på kroppen. Først fik jeg hendes tænder ordnet; de var en del af problemet. Så fodrede jeg hende med 16+ fra Dodson and Horrell og gav hende alt det wrap og hø, hun ville spise. Det var et super foder og hun kører nu på almindeligt foder sammen med de andre, da hun er fin og rund igen. Hvis du ikke kan forsvare at putte mere kraftfoder i hesten, så vil jeg anbefale at give den olie i maden; 1 dl skulle faktisk svare til 1 kg havre, så der er en del at hente.

Min pony fik udover det sædvanlige foder også et foder der hedder Pavo Slobbers, som er beregnet på at blive blødet op i varmt vand. Det var hun også glad for og det var sådan en ekstra "godbid" til de hårdeste/mest kolde dage. De andre heste nyder også godt af det :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en pony på 39-40
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 17:25
Jeg har en pony på 39-40 (og det er rigtigt!) hun tapte sig også MEGET, ja også PT. Kunne man se et hendes ribben. Jeg ringede til dyrlæge og hun kom og kunne se LIDE ved tænder men ikke noget der skulle raspes, og har også fået ormekur, men heller ikke det var det! Nu fodrer jeg med noget der hedder "SixTeen Plus" fra Brogaarden, det er specielt til gamle heste. Der er ALT hvad de har brugt for. Tror jeg ga omkring 150 kr. Så det er jo ikke så vildt. Men put også noget madolie i hendes mave, det er godt for at det "glider" bedre ned!
0
0
Svar på denne tråd

havens har et foder
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 18:10
til ældre heste, det er noget som er nemt at tygge eller lign.

Hilsen Mette Rasmussen

Medlem af foreningen : F.F.G.B.H

Foreningen for gakkede baghave heste
;-D

En GOD hest er en hest med fire ben, en hale og et godt hoved
0
0
Svar på denne tråd

sixteen plus
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:09
jeg har en 3´er pony på 24 hun begyndte at tabe sig voldsomt, så jeg begyndte at give noget foder beregnet til ældre heste, sixteen plus fra Dodson & Horrel. det er rigtig godt.. evt bland det op med lidt olie..
0
0
Svar på denne tråd

Olie kan anbefales
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:34
Olie i maden er rigtig godt for de mere slanke modeller, men der skal altså 1,5 dl olie til at udskifte 1 kg havre!

Hvor mange gange bliver ponyen fodret dagligt? Jo hyppigere fodringer jo bedre udnyttelse af fodret..

'Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Ups gelmte noget vigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:38
Du må max give 3 dl olie alm raffineret rapsoplie el lign) dagligt - hvis du overstiger denne dosis skal du give en special olie som eks Epona som er tilsat div vitaminer mv.
Jeg vil dog ikke anbefale dig at fodre hesten med mere end de 3 dl - det gør jo ikke ligefrem fodret indbydende hvis det svømer i olie
0
0
Svar på denne tråd

Louise E
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:39
Der går altså 3 dl olie til 1 foderenhed ikke 1 dl.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Sorry at jeg
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 16:33
har vildledt folk på det groveste. Jeg mente bare jeg havde hørt det var 1 dl = 1 kg havre, men jeg bukker mig i støvet og erkender at jeg ikke ved det. 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2005 01:15
Min pony havde også svært ved at tage på. Han fik raspet tænder, og tof meget hurtigt på. Nu er han egentlig blevet lidt "buttet."
Det kan være at det kan være en mulighed.
Ellers kan man få noget foder specielt til gamle heste/ponyer/sixteen plus eller lignende). Der er også sådan noget som Betfor, Melasse, endnu mere hø/wrap og så er jeg løbet tør for navne. Håber du kan bruge det til noget.
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

HELT NYT HORSEPOWER VINTER/ALLROUND DÆKKEN STR.115.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider