|
|
| Dårligt imunforsvar |
|
|
Hej!
Som jeg har skrevet før, står Remi i øjeblikket med en gaffelbåndsskade. Det er ikke så meget den jeg vil skrive om, men alle de småting der har fulgt med. Jeg kan nemlig se en tydelig tendens til at små sår som han allerede havde ikke vil læges, samt at der er kommet nye til, som hellere ikke vil læges. Desuden er det sten sikkert hver gang, at den får muk, hvis den har et sår på den nederste del af benet.
Jeg vil derfor gerne høre fra andre, som muligvis har haft eller har samme problemer med at få sår til at hele på hesten. Og måske også høre nogle gode råd, til at ændre denne udvikling.
Jeg har købt en dunk Equi olie, som han får max dosis af hver dag. Det skulle være godt til at styrke imunforsvaret, men jeg modtager meget gerne andre råd også.
Hilsen
Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med dig |
| Forfatter:  |
Mille Månsson |
| Dato:  |
17-02-2005 19:27 |
|
ja hvidløg styrker hans emunforsvar ..
min traver har haft det samme problem og nu har han bare fået hvide hår der hvor han havde sår...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alternativ behandling |
|
|
Jeg vil gerne anbefale Tove Nielsen fra Naturgarden. Jeg har brugt hende til mine heste nogle gange, med gode resultater.
Din hest har sikkert nogle ubalancer, som den skal have rettet op.
Hvis du søger på hestenettet efter Tove, så kan du sikkert finde en masse positiv oplysniner om hende.
Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er at sidde og knipse til en nullermand. Garfield
| |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A-, D- og E-vitamin |
| Forfatter:  |
LeneG |
| Dato:  |
18-02-2005 11:39 |
|
Hej
Naturligvis vil jeg foreslå dig at få gået din foderplan igennem, så der er god mineralbalance i totalfoderet.
Derudover ville jeg nok give ekstra tilskud af A-, D- og E-vitamin for at øge immunforsvaret.
F.eks. fra Vitfoss, Rød Succes.
mvh. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvidløg |
|
|
Den pony jeg passede engang, fik 1 spiseske hvisløgsgranulat i sit foder hver dag.
Den var aldrig syg, hostede aldrig osv og hvis den fik skrammer hele de hurtigt. Vi brugte Blue Hors Skinhealer til sår og skrammer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg takker .... |
|
|
for svarene og vil kigge nærmere på de forskellige forslag.
Med hensyn til foderplanen, så er den næsten lige blevet tjekket og var i orden, men det kan sagtens gøres igen.
Hvem er det nu der her inde, er gode til det med foderplaner?
Fortsat god weekend
Hilsen
Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet