Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sneklamper under skoene, hvad.....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 18:32
i alverden gør I med beskoede heste mht foldtid?

Min ishest, som har sko på alle 4 hove, er i dag lettere urent gående på begge bagben. Min dyrlæge mener, det enten kan være en lettere forvridning, eller en begyndende hovbyld efter såleknusning pgra is. Hun mente, han lige skulle stå på boks natten over, da der endnu kun er meget lette symptomer, og så skulle vi snkke sammen imorgen tidlig og vurdere status.

Jeg kan jo godt se, det på alle måder er usundt for ham at gå rundt med disse snestylter - men omvendt kan han ellers ikke gå uden sko ( er prøvet ). Omvendt kan jeg se, at der loves sne de næste dage - så jeg vil nok bede min smed om at fjerne hans sko, og så må de på igen efter sneen er væk - vi kan alligevel ikke ride ude i det her vejr - og at ride i ridehuset er lige meget.

Hvad gør I? Står hestene med sko inde? Har I taget skoene af i det her vejr? Eller går de rundt på stylter af is, og håber I så bare, de klarer den?

Mine 2 heste uden sko har jo slet ikke det her problem - så resulatet bliver jo nok jeg prøver at få smeden ud og fjerne skoene - så pyt med evt. at ride.

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Vinter uden sko.
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 18:49
Hejsa.

Jeg plejer at få "trukket skoene af" i efteråret på dem jeg har skoet, og så får de dem først på igen til foråret.
Har aldrig problemer med stylter når de er uden sko..

venlig hilsen
RikkeAnd
Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer
0
0
Svar på denne tråd

Smukke Ganger har sine sko på
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 19:22
Og han kan bevæge sig helt perfekt på dem i alle gangartet og på 2 ben ;-) og de klumper der i løbet af dagen bygges op .

Så længe der er " dyb " sne har der ikke været nogle problemer og det har jo været frostvejr og så er sneen for tør til at klumpe .

På vej ind går han forsigtigt .Jeg rider jo også i sneen og uden problemer .

Jeg kan simpelthen IKKE tage skoene af ham pga. nogle sne dage :-) han ville være HALT i løbet af o,5 .

Og han skal IKKE stå inde men må gå/stå rigtigt på sine ben .

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 20:12
en af dem som har en hest med 4 sko og som håber at den klare det uden forvridninger m.m.

Jeg vil ikke pille skoene af ham og jeg vil heller ikke holde ham inde.

Synes ikke det er så slemt med at sneen klumper på folden. Det er værre under ridning.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Vi smørre...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 21:44
Jeg smørrer dem med hovfedt/olie inden i hoven, (ellers ikke noget jeg gør) så sneen ikke kan sidde fast.

Jeg er dog imod at smørre for meget, men så tit er der jo heller ikke sneproblemer.

Ville ikke risikere at min hest fik forvridninger pga. sne.

Gitte
:-DRidestævne 2005 :-D

Kom og vær med til stævnet for alle.
se mere på min hjemmeside

Oldenborg-fan
Danske Oldenborg kan og vil

Se min hjemmeside på
www.stald-olsen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Glycerin
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:27
Der findes nok ingen mirakelløsning, hvis den skal beholde skoene på. Men det her råd, hjælper ret godt på min: Smør hovsålerne med glycerin fra Matas. Det hjælper en del bedre end hovfedt, madolie eller andet fedtstof, der kan bruges.
:-)

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Ok tak......
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:46
men jeg prøver at få fat på min msed, så kan han få skoene af imorgen. Jeg synes, det er for synd han skal gå rundt sådan :-(

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider