Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp!!!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2005 18:18
:-(Hjælp søges.Min datter har fundet lus på mindst en af de andre heste i stalden! (n)Skal alle hestene igennem den store tur ,eller kun dem,der er "ramt",og hvad gør man egentlig?
Hun har også brugt sine egne strigler på de heste,så de skal jo da rengøres...
Hjælp og gode råd søges.

Hilsen Charlotte ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Da der...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2005 21:41
var lus i den stald vi var i tidligere, anbefalede dyrlægen at vores (der ikke havde lus) fik sprøjtet sine dækner med Frontline og at vi så overholdte det med ikke at nusse hinandens heste og låne strigler ud....

Vi slap uden en eneste lus ;-) men der blev godt nok også sprøjtet grundigt og det var sku' dyrere end at få dyrlægen ud og give en kur.....den gang (3 år siden) fik de en Zydectin kur (staves) og det kan gives både i munden og som sprøjte...ved ikke om det stadig bruges ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Ang . lus
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 14:12
Hejsa.

Jeg har også brugt frontline på min hest ved mistanke om lus og det virker.

Du kan købe det i spray ( det er til hunde )
og derefter sprøjter du det bare på.
Hvis din hest ikke er plaget kan du jo bare sprøjte det hele vejen langs manen som forbyggelse eller på dækkenet som ovenfor beskrevet.
Hvis din datters strigler er blevet brugt hos en af de heste der har lus ville jeg helt klart vaske dem.

Held og lykke fremover

En rigtig hest er en Belgier og en rigtig pony er en Shetlænder
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan er det lige?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 17:25
Men hvad hedder det der til at sprøjte på dækken? Sprøjter man det indvendigt eller hvordan?
0
0
Svar på denne tråd

Det du...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 17:31
Sprøjter dæknerne med er samme Frontline som du bruger til hund og kat....ikke pipetterne men en sprayflaske.

De skal sprøjtes indvendigt ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider