Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Højt kryds?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 22:52
Hej...

Jeg ville lige hører om der er nogen herinde som har haft problemer med deres hest pga højt kryds? Altså jeg mener at bagparten er højere end manken.

Kan den få rygproblemer eller er det slet ikke noget problem?

Håber nogen har nogen gode svar.

Hilsen Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Overbygget?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 00:55
Altså, hvis hesten ellers er i en alder, hvor den kan forventes at være udvokset, går jeg ud fra den bare er overbygget. Det giver somregel ingen problemer, med mindre det er kombineret med en svajryg.

Prøv bare at se på de amerikanske quarterhorses. de er faktisk allesammen overbyggede i en eller anden udstrækning, men er gode stærke heste.

Er den yngre end 4-5 år, kan den nok nå at vokse fra det.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

bagparten er færdig før
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 00:58
Bagparten er færdig før forparten, derfor er unge heste som regel overbyggede - det varer lidt før forparten når 'derop' ;-)

Det er noget, der som regel går over, som Maria skriver :-D

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

ang højt kryds/overbygning
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 13:55
har læst at springheste kan avles med let overbygning (så det skal forståes som en fordel) ved dog ikke om det har hold i virkeligheden.... (er jo dressurrytter :-P )

mvh Robsen
0
0
Svar på denne tråd

vallak på 10
Forfatter: 
Dato:  13-02-2005 18:25
Det er en vallak på 10.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om han også er svagrygget.

Skal først lige finde ud af hvordan man sætter billeder ind.
0
0
Svar på denne tråd

Er det en du vil købe?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 01:18
Er det en du vil købe? Og i så fald, hvad skulle du bruge den til?

Prøv med et billede. Du skal først sætte det ind i din præsentation. Derefter kan du åbne det i din præs. og højreklikke og læse egenskaber (så vidt jeg husker).
Linien med egenskaber kan du så kopiere og sætte ind i feltet, når du har trykket 'indsæt billede' i selve tråden.

Prøv om ikke det lykkes :-D

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

ja det er...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 09:47
Ja, det er en jeg har været ude at se på.
Men så ville jeg bare lige hører om nogen havde kendskab til det.
Den sæles pga ejeren vil længere med sin dressur (LA og højere) og det kan hesten ikke pga den er højere bagpå.

Den går Lb og kan nogen La øvelser.

Ville bare hører om der kunne blive problemer med ryggen?

Det er måske ikke så nemt at se på billedet, da det var svært at få det helt vandret.
0
0
Svar på denne tråd

Overbygget
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 10:35
"Vores" Bastian er overbygget, en del også erfarne personer har ladet sig narre, men det er faktisk ikke et problem for ham. Han går Grand Prix på internationalt niveau med 65-72% alt efter hvilken rytter han har på ryggen. Hans bedste øvelse er piaffe, som mere end noget andet kræver samling.

0
0
Svar på denne tråd

Overbygget
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 10:45
Der er mange heste som har sværere ved at "sætte" sig hvis de er overbygget bagtil. Meningen med dressurridningen er jo at "tippe" hesten så den går op ad bakke. Hvis hesten er overbygget har den jo fra naturens side sværere ved at komme ind under sig selv med bagbenene. Jeg ville nok ikke købe en overbygget hest (ingen regler uden undtagelse) men jeg vil også gerne lege med de svære øvelser.

Hvis du ikke har intentioner om at komme op og ride M eller S - så kan jeg ikke se nogen hindring for dig i at købe hesten.
jeg har aldrig hørt at det skulle give helbredsmæssige problemer - hvis man erkender hestens begrænsninger i bygningen.

Jeg har haft en hest som var meget lang - igen samme problem med at komme ind og sætte sig. Den var blevet ødelagt i bagbenene fordi de tidligere ejere ikke havde erkendt dens begrænsninger og havde med vold og magt tvunget den til at få M.

Hilsen
Daniela

90% af alle fejl sker over sadlen.

3 årig new forestblanding sælges
0
0
Svar på denne tråd

billeder af en
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 11:03
jeg har billeder af en overbygget, 10 årig DV på min præs. det er den røde der hedder Romeo. Jo han har sværere ved at sætte sig, rejse ryggen , samles helt osv. end de andre heste. men med til hans historie hører også en maveoperation som føl , - så hans mavemuskler er skåret over og er ikke stærke. Jeg tror ikke han ville have haft helt de samme problemer hvis han ikke havde været syg som lille.
Og som du kan se på præs. så kan han altså godt lave piaffe alligevel, han er påbegyndt changementer, kan naturligvis alle sidebevægelser i alle gangarter ( på både 3 og 4 spor som hører med til klassisk) og han er ved at blive bedre til at holde bæringen i fri trav. Jeg tror også hun er ved at tage lidt fat på pirouetter !! Jeg tror de to kan nå langt. Når de allerede er nået så langt på så få år. Så intet problem der - kan du lide hesten så køb den, er du i tvivl så lad være.

her er et billede af hesten i frem -nedad søgning (afspænding) hvor du kan se hans ryg. og her er den endda oppe!

Rid smukt
Rid Klassisk.

0
0
Svar på denne tråd

overbygget eller ej
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 11:32
rigtigt mange springheste er overbyggede og jeg kender da også en del dressurheste der er. og det er dressur og springheste på internationalt niveau, så hvis du ellers får noget undervisning er der ingen problemer.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  14-02-2005 13:55
Tak for alle svarene :)

Det er noget jeg kan bruge i hvert fald :)

Mvh Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider