Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sur stråle???
Forfatter: 
Dato:  15-01-2002 12:34
Til min store forskrækkelse ser jeg i dag, at strålekløften fortsætter lidt længere bagud en normalt på den ene baghov. Frem til en ½ cm. op i hårene.
Strålen er meget dyb og lidt flosset i kanterne, men den lugter ikke (kommer det fra en forkølet...)!
Det stykke, som er "for meget", det er hvidt i kanterne og blødt. Felur bryder sig ikke om, at jeg piller for meget, men jeg må gerne vaske det.

Er det sur stråle? Som sagt, så lugter det jo ikke!

Under alle omstændigheder, så ringer jeg efter smeden i morgen - bare så det er på plads ;-)

Camilla & Felur

0
0
Svar på denne tråd

Re: Sur stråle???
Forfatter: 
Dato:  15-01-2002 13:24

Hej Camilla

Du kan købe noget som hedde Thrush Buster pris 148 kr det er til "sur " stråle og det er meget bedrer end blå sten og nemmer at have med at gøre du skal ikke bruge det hver dag , måske hver 3. eller 4. dag, det tørre hurtigt den bløde del ud, og så skal du stoppe med behandlingen. Det hedder tit " sur" stråle når det er den del som bliver blød selv om det ikke lugter surt , det er kun et tegn på at det ikke er blevet rigtigt dårligt.

Håber at du kan bruge rådet.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-01-2002 19:49
Hmm....er det "vulkanudbrud" du mener??

Har man den fornemmelse at en "skorpe" af strålen er gået af? Hvis det er sådan har jeg selv haft samme problem. Et tykt lag af strålen ryger af, og inde under er der en hvid, lidt svampet "hud".

Det hjælper med tjære. Smør stedet med hovtjære, og langsomt "heler" det så.

Håber du kan bruge mit råd!

Man siger at ingen hest er lavet af metal...Athos er helt speciel, han har et hjerte af guld
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-01-2002 00:24
Altså, jeg plejer ikke at gøre noget ved de der flapper. Og jeg 'graver' aldrig i strålekløften.

Men ved rigtig sur stråle, tag det alvorligt og så husk at ride på hårdt underlag rimeligt hyppigt. Det hjælper hoven, at den derved kommer til at udvide sig og trække sig sammen. Altså at der kommer 'spil' i hoven.

Men snak med smeden om det - der er muligvis slet ikke noget problem.

Hilsen Nina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-01-2002 18:35
hejsa

min den gamle har lige haft sur straale, det kunne smeden se at det var, jeg havde noget blaasten som jeg skulle sm're ham med hver anden dag, det gjorde jeg 3 gange og saa var det v;k...

Birgit (Gipsy&Molly) ;-)

ringridning det er noget det vil noget B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider