Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

staldkrampe.......
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 13:36
....hvad er det nu for noget!
fandt lige en hest på markedspladsen der ikke måtte gå dressur pga. staldkrampe?????

mig bekendt er det noget køer får.
staldkrampe er når kreaturer har stået hele vinteren i stalden og bliver utålmodige og utilregnelige.

er det noget nogle andre kender til?
0
0
Svar på denne tråd

kender en del til
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 23:38
staldkramper gennem en af mine gamle rideveninder.

Staldkrampe var i dette tilfælde en for kort sene i det ene bagben - senen der løber over låret.

Det gav sig udslag i nogle kramper i dette bagben der gjorde, at hesten hev benet op under sig og strakte det ud til siden og derefter bagud.

Denne hest kunne gost gå dressur ( LA ) og det ervidst kun blevet fremprovokeret to gange under ridning på mange mange år.

Til gengæld kunne den ikke stå på staldgangen i mere end ti munutter før det første anfald kom

Bitches
have more fun

En masse brugt rideudstyr sælges i lille butik. Mange næsten nye ting. Alt til billige priser.
0
0
Svar på denne tråd

min hest har dem også....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 10:29
... i begge bagben, men det er kun, når man vil tage hans ben og rense hove.

Så kramper benet helt op under ham og kramper så voldsomt at han til tider kan vælte, hvis man ikke lige får hevet benet ud igen. Det ser ud som om han slet ingen kontrol har over situationen. Han ser voldsomt bange ud, hvilket vel er forståeligt nok.

Så herhjemme har vi, for at undgå uheld, vænnet ham til at han skal løfte benet selv, når vi rør ham på benet ganske kort. Så løfter han benet lige til det punkt, hvor kramperne kommer. Så holder han selv benet og jeg kradser ud, kun lige ved at støtte på undersiden af hoven med flad hånd. Det virker for os. Hesten har det godt og vi er alle glade herhjemme og har ingen men af det i ridning eller dagligdag.

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

min har også lidt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 19:44
i det højre bagben. som mikis er det primært når han skal have løftet foden. jeg skal lige overtale ham til det og så kramper det helt op under ham og lidt ud til siden. Han virker ikke sønderligt generet af det, andet end at man skal vente til det er ovre med at pille ved benet og så skal man være opmærksom på lige at være lidt hurtig med at det overstået med at pille ved benet, så han kan sætte det ned, da det godt kan begynde igen. ellers har jeg enkelte gange oplevet det når han har stået stille lidtpå staldgangen og hvilety på benet. hvis jeg så trækker ham frem kan benet godt meget sjældent lige krampe, men igen ´skal man bare lige vente de tre sekunder det tager så er han klar igen.
Han har ingen problemer med det under ridningen hvor vi jo skal igang med at springe Mb og har redet La i dressur.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider