Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dyrlæge om lidt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 10:12
Mit opstaldnings sted har lige ringet at min lille hest er syg og skal have dyrlæge- øv! Hun er møg snottet og spiser ikke! Der er snak om en lilel virus eller om hun bare er overdrevet forkølet... Så nu sidder jeg og venter på at dyrlægen ringer at de er på vej, så tager jeg ud til hende..

Men puha hvor kan der nå at gå mange tanker igennem hovedet på en- er det alvorligt eller skal hun bare have en lille pencilin kur eller???

Hvor tiden dog går langsomt når ens dejlige hest står og har det trælst, og endnu engang er jeg imponeret over stedet derude- hvis jeg ikke selv kunne komme ud til hende, så skulle de nok tage sig af det, og hende der rider hesten for tiden, skulle nok tjekke hende i eftermiddag! Hvor er det bare fedt at stå et sted hvor folk hjælper hinanden

Skulle lige af med lidt bekymringer

Heidi

I can't stop the hurt inside-
when love and hate collide
0
0
Svar på denne tråd

skriv igen når dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 10:24
har været der så vi kan høre hvordan det går med din lille hyp.
Det er da også bare surt, men se på den lyse side det er da ikke søndag kl.20 så var det ok og tude.
Jeg har prøvet og stå med en hund søndag der skulle føde men kunne ikke så det endte i akut kejsersnit, det kostede lige 8500kr så kan det være man tuder..hihi..
Håber bare din pru er lidt forkølet.
0
0
Svar på denne tråd

hej Maja
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 10:31
Ja jeg håber også det bare lige er ingenting og hun trænger til lidt fred og ro! Jeg var ude ved hende igår og der var hun lidt øv at se på, men spurgte staldpersonalet om hun var syg (hun er min første hest, så synes det er lidt svært det med om det er nu eller imorgen hun skal have dyrlæge)og der sagde de at det ikke var nødvendigt med dyrlæge... Men dte er det åbenbart nu og ja jeg er gald for det ikke er kl @!#$ søndag nat eller en omgang kolik, men bare en forkølelses/virus

Jeg skal nok lige skrive

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen har været
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 19:55
her og det er ikke sådan helt vildt godt! Hun har noget der hedder Sinuitis (svarer til bihulebetændelse) og hvis hun ikke i morgen er væsentlig i bedring ja så skal hun på dyrehsopital og muligvis opereres

Øv øv øv
sinuitis

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

årh pus
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 19:59
Det var synd...Håber hun kommer sig 8-)
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd

ej hvor surt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 20:39
det var da uheldig, hvorfor vil de operere`? skriv lige hvad der sker?
0
0
Svar på denne tråd

Maja..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 20:44
prøv at læse linket... Det er vel for at få alt det betændelse ud... Jeg skal nok skrive hvad der sker....

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige læst om det
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 20:48
det lyder sgu da ikke godt...har du den sygeforsikret??? jeg har også en syg hest min har været halt i snart et halv år, en knæ skade, dyrlægen skal komme til d. 1 og tjekke op på hende er hun ren gående skal jeg igang med genoptræning. Jeg skal flytte hende her d.20 da hun står 15 km væk fra hvor jeg bor og nu hvor jeg ikke har måttet ride i så lang tid og hun går i løs drift og jeg ikke rigtig kan strigle hende er jeg altså begyndt og hænge lidt af på den. Så langt og køre for at sige hej og hjem igen det er 30 km så jeg må indrømme jeg kommer ikke så tit som jeg burde.
Hun bliver nu flyttet 2 km fra hvor jeg bor og der en om fjordhest jeg kan låne til Eja bliver klar igen, så håber jeg at lysten kommer igen, men det skal den nu nok komme, for en af mine veninder har også hest der, og jeg skal komme og lukke ud, så det skal nok gå.
Håber din hest kommer sig igen, men skriv lige i morgen når du ved om den skal opereres`..
0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg har desværre
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 20:57
ikke sygeforsikret den.. Det er bare så trælst når de ikke har det godt...

Kan godt forstå at du er træt af at skulle køre så langt bare lige for at sige hej! Min hest står 7 min på cykle fra mig af- det er lidt fedt at man lige hurtig kan smutte derud...

Skal nok skrive når jeg bliver klogere på hendes situation! Man føler sig bare så magtesløs, når man bare sidder her og ikke kan gøre noget....

Heidi
¨
0
0
Svar på denne tråd

pøj, pøj
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 00:16
Vi krydser finger og tæer.
Håber det bedste for hende. Hun er en sej dame, ikke sådan lige at slå omkuld!

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Bihulebetændelse
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 05:59
Da vi lånte Balalajka ud, fik efter et stykke tid besked fra hende der har lånt hende, at Balalajka havde haft bihulebetændelse, men hun havde fået penicillin og det havde kureret det.

Så jeg synes det er lidt hurtigt at melde ud at hesten måske skal opereres.

0
0
Svar på denne tråd

CharlotteGC
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 08:11
Ja jeg var også noget chokket, da dyrlægen sagde det! Men nu må vi se.. har lige fået besked ude fra opstaldningsstedet at hun ikke snotter så meget mere, men at hun stadig ser meget sløv ud, men hvem ville ikke det, oven på sådan en omgang???

Tak Lene.. Jeg håber også at hun er ved at være igennem det- det er slet ikke rart at se sin lille prinsesse syg

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hurraaaa
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 11:35
min hest har fået det bedre.. Hun spiser og drikker nu og dyrlægen synes at hun var så meget bedre nu at hun ikke skulle indlægges..

Dyrlægen mener hun skal forkæles ekstra det næste stykke tid- gad vide hvordan damen tager det?? Det er hun jo slet ikke vant til :-P

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

min 2½ års
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 12:50
fik bihule/pandehovedsbetændelse i december. dyrlægen troede heller ikke på hun kom sig uden operation, men efter ca 2 uger hvor hun fik pencillin kom hun sig helt. hendes næseryg bulede meget ud, det gør den stadig en smule, og det forsvinder sikkert aldrig helt :-(
men godt at høre din hest har fået det bedre.

:-)Hilsen Linda :-)

Kan du lide Shetlandsponyer? Så prøv at klikke ind på min hjemmeside: Stutteri Dalbo

hjælp mig med at finde min tidligere fjordvallak Krumme, se mit indlæg her
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 14:54
Hej
Er der nogen "teorier" fra dyrlægen om ÅRSAGEN til bihule- og pandehulebetændelse hos heste? Jeg synes da aldrig, at jeg har hørt om det før?!

Jeg har haft hest/heste siden 1996 og har heldigvis i det store og hele været forskånet for sygdom. Jeg har vist kun haft dyrlæge ude til et par hævede ben(halthed), hovbylder foruden vaccinationer.

/Lene
0
0
Svar på denne tråd

Det her var en
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 16:08
baktusse som hærger stalden pt... men der er åbenbart flere ting det kan komme af....

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider