Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er der noget foder, der er = regulator?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 07:48
Hejsa.

jeg vil gerne gå over til ren vitamin/mineral blandning og havre, men er der noget andet produkt, der er lig med regulator?

Synes nemlig regulator lyder rigtig godt, men der er ingen forhandlere her i nærheden.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Hej Kenny
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 08:41
Får din hest hø eller Wrap også for ellers kommer du da til at mangle grovfoder.
Du kan forøvrigt bruge Travo-E sport sammen med havren,så skulle du være dækket ind.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg brugte
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 09:06
brogaarden før jeg skiftede til RC. Men ellers er der dangrønt (fiberlux) som også indeholder organisk bundne mineraler, (letoptagelige).
Brogaarden har også en ren vitamin og mineralblanding der hedder Surelimb, som også er værd at kigge på.
:-D Marsvin sælges - se præs. :-D

~20 dage til forår~
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 09:07
Min hest får selvfølgelig, hø, lucerne og halm, tog det som en selvfølgelighed, så derfor skrev jeg det ikke.

Det jeg søger er en vitamin / mineral blanding, der kan dække hesten helt, så man kun skal tilsætte havre, som energi.

Ang Travo e, så har jeg også tænkt på det, men synes bare, der er mange andre der bruger ekstra ting oveni som soyasrå osv, er det nødvendigt?

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

protein
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 09:16
Hej
Det afhænger lidt af hestens behov for proteiner, dvs. det afhænger af hestens alder og brug.

En alm. stor udvokset varmblodshest kan godt undvære ekstra protein i form af sojaskrå, hvis du fodrer med 8-10 kg. wrap eller hø dagligt eller nogle kg. lucerne.

En unghest derimod har større behov for protein, så her kan sojaskrå sandsynligvis ikke undværes, selvom der er meget protein i grovfoderet.

Forskellen på et tilskudsfoder og en vitamin/mineral-blanding er bl.a. netop, at tilskudsfoderet også er tilsat protein og fiber foruden vitaminer og mineraler.

Du bør få beregnet en foderplan, der passer til hesten.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Lene G...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 09:31
Så kan jeg næsten se, at der ikke lige er noget der minder om regulator complete, for efter hvad jeg kan læse mig frem til, så indeholder det foder rigtig mange ting, både soya, lucerne, majs osv, osv. Hvilket jo er en af grundende til at man kan nøjes med det, og kun tilsætte havren som ekstra energi. Er det rigtigt.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 11:08
Der er også en anden mulighed og det er Hestekraft fra Videbæk.Den indeholder også soja,lucerne,majs.
Der kan du også nøjes med at tilsætte havre.især hvis du også bruger hø/wrap.
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

er det din pony med forfangenhed ?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 13:47
For så skal du passe på med at fodre med havre. Havre indeholder alt for meget stivelse og det virker egentlig direkte som "gift" for ponyer med tendens til forfangenhed.
Også derfor man helst skal undgå müsliblandinger til forfangne heste, da det ofte indeholder havre.

0
0
Svar på denne tråd

mængde forskel
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 13:48
Hej Kenny
Prøv lige og tjek Regulator Complete hjemmesiden og ring til dem - de vil gerne fortælle om det korrekte brug. Du kan også søge her på HN i andre tråde, for der har før været skrevet om RC, både om brug og indhold.

RC kan bruges alene sammen med wrap/hø uden tilsætning af andet til en udvokset hest, i mange tilfælde også til en hest i træning. Men naturligvis kan individuelle heste have individuelle behov, og nogen er sværere at fodre på end andre!

Du kan nøjes med RC, havre og mindst 6 kg. godt grovfoder af god kvalitet til en alm. stor udvokset hest, ja. RC indeholder mere protein end gængse vitamin/mineral-produkter på markedet, men kan grundlæggende godt sammenlignes med Travo, men RC er nyudviklet og indeholder mere (f.eks. protein) end Travo.

Det skal lige nævnes, at jeg ikke selv bruger RC, men har undersøgt det, da jeg overvejede at skifte til det, men alligevel har besluttet mig for at prøve noget andet.

Så ja, det er grundlæggende rigtigt, hvad du har forstået.

Prøv og ring til firmaet, måske kan de også hjælpe dig med at lave individuelle foderplaner.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 19:49
Graven; det er ikke til den pony der har forfangenhed, hun får skam specialfoder.

Lene; jeg har snakket med disse folk, og de har kavet foderplan, desværre er der bare ingen forhandlere i nærheden, øv. Så derfor eftersøgte jeg et anden foder, der er tilsvarende.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Oat Balancer Mix
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 20:20
er et højkvalitetsprodukt fra Spillers, der er beregnet til opblanding med havre eller byg. Det er imidlertid ikke kun en vitamin-/mineralblanding, men er et decideret suppleringsfoder, der bl.a. indeholder olie og fibre for længerevarende energi.

Du kan læse mere om Oat Balancer Mix her.

Oat Balancer Mix koster vejledende kr. 139,- for 20 kg.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster
0
0
Svar på denne tråd

kenny..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 10:13
top horse som står bag regulator complete har til huse i haderslev og kan se det er der du kommer fra?
så du kan sagtens købe det dernede.
se på www.regulator.dk der kan du finde telefonnummeret på dem.

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

Foredrag med Mai Nicholajsen (hestetandlæge) ved Støvring (Aalborg) d. 31/3. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider