Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg godt for dem..?!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 20:15
Harj.. Ja ville lii spørge.. For mange sir at hvidløg er godt for dem! Men ved det ikk helt.. Er hvidløg godt for heste/pony´er..?! Kraam..
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 20:45
Min den ene får hvidløg. Det styrker nemlig immunforsvaret, ligesom ved mennesker.
Den eneste grund til at den anden ikke får det, er fordi den får en urteblanding, hvor der er hvidløg i.
Jeg tror i hvert fald på at det har en effekt. Jeg ved ikke om det er videnskabeligt bevist...
Der er også nogle der mener at det kan holde insekter væk om sommeren, men det har jeg ikke fået undersøgt, da mine ikke får foder om sommeren.

Anne Mette
:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske!
0
0
Svar på denne tråd

Godt spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 18:41

Ja... Det er et godt spørgsmål..

Jeg har læst en artikel om det i et hesteblad, mener at det var equipage men er ikke sikker.. og den var ikke at blive klog på.. De skrev både hvad de var for og imod men det var somom der ikke rigtig var en konklusion..
Hilsen Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

hvidløg
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 19:40
Min pony får hvidløg,da det styrker emunforsvaret,og hjælper på at hun ikke bliver forkølet her om vinteren,og om sommeren holder det insekter væk,da lugten udskiller sig gennem porerne på hesten,også skræmmer det insekterne væk,det er iøvrigt også godt for pelsen.

Hilsen Jeena & Thazu
0
0
Svar på denne tråd

har fået
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 07:53
af vide at hvidløg holder blodorm væk.. om det passer skal jeg ikke kunne sige... men mine får nu hvidløg for den almene tilstand..
B-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  10-02-2005 11:33
Jeg gir´mine hvidløg og de er 7-9-13, aldrig syge, jeg tror på at det styrker imunforsvaret og er godt for blodomløbet.
Jeg læste godt den artikel, jeg tror det var Equipage, hvor de skrev at der ingen dokumenteret effekt er og man skal passe på med at overdosere o.s.v -

Så er det jo op til en selv at vurdere 8-)
Skadeligt er det i hvertfald ikke, sålænge man ikke gir for meget.....

Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

Skal/skal ikke
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 13:17
Min begyndte på hvidløg i foderet igen, da hun - efter en laaaang pause, hvor hun bare ikke ville røre det - begyndte at spise hele fed (ja - som dem man kommer i maden :-)). Men efter at min veninde proppede hende med 5-7 fed i løbet af 5-10 minutter, blev hun noget træt af at spise dem på den måde, så hun fik det skåret en smule i stykker (store nok til at hun kan sortere dem fra, når hun ikke gider dem mere) og så ellers i hendes foder og indtil for ganske nylig har hun gladeligt spist alt hvad hun har fået. (1 fed pr. 100kg vægt)
Hun er nu blevet træt af hvidløg - eller også er det fordi dem jeg har købt er begyndt at spirre, det skulle efter sigende gøre smagen lidt mere bitter (jeg har ikke selv smagt efter ;-)) så nu holder vi en pause med det.

Grunden til at jeg startede igen med frisk hvidløg var iøvrigt at hun havde dårlig mave - i stor stil, og jeg tænkte, at det da ikke kunne skade. Hvorvidt det så lige var hvidløget, der hjalp skal jeg lade være uvist, men dårlig mave har hun ikke længere...

Knus,

Trolden ;-)
0
0
Svar på denne tråd

hvidløg
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 20:05
Her er hvad jeg har fået at vide om hvidløg:

Hvidløg er særdeles vitaliserende (STYRKER ORGANISMEN SOM HELHED), virker som ormemiddel, desinficerende middel, vanddrivende middel, mod maveinfektioner, sænker blodets kolesterolindhold, samt blodtryk (hæmmer forkalkningsprocessen), hæmmer influenza, bakteriehæmmende, øger organismens kapacitet til at optage B1-vitamin, forbedrer blodsukkerbalancen, hæmmer udviklingen af kræftsvulster, mod luftvejskatar, mod gigt, bylder og sår, mod fordøjelsesforstyrrelser, mod infektioner, mod bronkitis/astma, mod svamp, mod forkølelse

Mvh Makul
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider