Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løsdrift til 10 årig hoppe?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 10:00
Jeg har netop købt en hoppe på 10 år. Hun er fuldblodsaraber.

Kan sådan en gå ude hele året - altså ikke at jeg sender hende på døgnfold i morgen, men efter sommerferien så hun vender sig til det - og så eventuelt med et dækken?

Man kan jo sige at arabere faktisk kan klare kulden, de er jo nede fra ørkenområdet hvor det kan blive ned til mange minusgrader om nattet.

Jeg har et hoppeføl (også araber) som har gået ude siden hun blev født i sommers, der har ikke været nogle problemer.
0
0
Svar på denne tråd

Ja det kan
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 10:31
du sagtens, bare sørg for at den får masser af hø. Jeg tror ikke du behøver at lægge dækken på den, så længe den kan gå ind hvis den vil.

0
0
Svar på denne tråd

Sagtens
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 21:18
Vi har en fuldblod til at gå ude om natten nu, og hun klarer sig med et regndækken. Hun plejer først at få dækkenet på hen på vinteren, når hun viser tegn på at hun begynder at fryse. Er det godt vejr om dagen bliver dækkenet taget af hende. Også selvom det er frost. Hun har det primært på for at tage vand og voldsom vind...
Arabere er vist noget mere hårdføre, så det kan da sagtens være den kan undvære et dækken.

Det med høet vil jeg også lige nævne; hvis de har adgang til en eller anden form for stråfoder døgnet rundt (eller en stor del af døgnet) så arbejder tarmene hele tiden og danner varme i hesten. Og det er guld værd...

Anne Mette
:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske!
0
0
Svar på denne tråd

løsdrift er godt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 10:58
Og den kan sagtens blive i løsdrift også uden dækken,efter sommeren.
Jeg avler selv ox-arabere og alle mine går i løsdrift og trives fint,de kan faktisk få ret meget pels!
mvh sarah
kat.1 ponyer sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider