Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sår der blev syet v. hf + bagknæ - rekrering
Forfatter: 
Dato:  06-02-2005 10:47
Hejsa.

Jeg er ved at skrive en historie, og for at det ikke skal være urealistisk, må jeg jo lige spørge jer til råds:

Aleks var ude at ride på sin hest, en brun, ung blanding på 160 cm. Hesten blev skræmt, stak af og smed Aleks af, hvorefter den fortsatte - lige igennem et hegn ind på en fårefold. Hegnet hang i ved hans bagknæ, og han måtte sparke til for at komme fri.
Derefter styrtede han længere ned ad folden, og sprang endnu en gang igennem hegnet, denne gang gik det ud over pipen på hans forben... Her er et "billede" af skaderne:

Han måtte sys, det så på pipen var ca. 4x4 cm, mens det på bagbenene var langt, og ca. 1½ cm, dybt.

Hvor lang tid vil det ca. tage sig for hesten at komme sig?
Hvordan skal han genoptrænes?

Jeg har sagt at han skal trækkes et kvarter de første par dage, dernæst en halv time nogle dage, og derefter MIN en halv time om dagen, og efter en måned kan ridegenoptræningen starte - er det helt galt?
Hesten er udover sårene sund og rask, og ikke længere mærket af smerten.

På forhånd tak - og bemærk: DET ER FIKTIVT!
- Heidi (før med Chili)
Savner jer, Lena og Margit

0
0
Svar på denne tråd

hmm ca 1 uge i boksen
Forfatter: 
Dato:  06-02-2005 12:03
jeg vil sige en uge til halvanden i boksen og så lyder det meget rimeligt med at trække den som du skriver :)

0
0
Svar på denne tråd

på piben
Forfatter: 
Dato:  06-02-2005 12:06
Det på piben kan vist ikke sys - sårfladerne kan ikke nå sammen.

Jeg ville trække ham flere gange om dagen så han ikke bliver stiv.

mvh PiaR
quantum in me fuit.

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

PiaR - - -
Forfatter: 
Dato:  07-02-2005 10:18
Ja, men er der ikke noget med at dyret skal have motion, når det har et sår, sådan så blodcirkulationen kan hele såret?

PiaR: Jo, men det er mig der har tegnet forkert, det var flænset op, men skindet hang stadig ved, så det kunne syes på igen...

- Heidi (før med Chili)
Savner jer, Lena og Margit

0
0
Svar på denne tråd

med cacsnova
Forfatter: 
Dato:  08-02-2005 10:45
da min venindes tidligere hest havde stidet fast i en karabinhage mellem forbenene skulle den stå inde i en uges tid så hvidt jeg husker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider