|
|
| Hva spiser jeres heste af underlige ting?? |
| Forfatter:  |
Asta (Buster) |
| Dato:  |
13-01-2002 11:41 |
|
Jeg vil hen og ha lavet en list over hva heste egentligt godt ka li, fordi jeg støder efterhånden på flere og flere forskellige der æder en masse underlige ting!
Min egen pony spiser kartofler, mandariner og bananer, og en gang imellem appelsiner!
Hva spiser din hest/pony???
MVH Asta
Se verden griner også af mig.....!
Rigtige ryttere kan ride
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hva spiser jeres heste af underlige ting?? |
Donia (Athos)*ikke logget ind* |
13-01-2002 12:26 |
|
Uuuha! Han spiser ALT! De fleste ting han har spist er jeg faktisk ikke så stolt over:-)
Han har spist:
½ plastikpose
En smøgskod
Har gumlet på et plastiklåg (som jeg fik taget fra ham i tide).
Ellers har han bare gumlet på alt lige fra gamacher, til piske, mm.
Han spiser saltstene, lakridser, vingummier, skumfiduser, appelsiner, hundekiks, boller, etc.
Hvis jeg skulle lave en liste over alt det han spiser, skulle jeg skrive fra nu af, og resten af mit liv ud:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Asta (Buster) |
13-01-2002 12:50 |
|
Okay....Lyder som en nogle spøjse spisevaner han har  Men pyt han er jo bare en hest  Må da også indrømme og at Buster og vores gamle Pony Sputnik, en gang delte en netto pose, ik så smart, men de blev da ik syge!
MVH Asta Se verden griner også af mig.....!
Rigtige ryttere kan ride
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Chresta |
13-01-2002 17:41 |
|
Ok, min pony var meget glad for de flødeboller, hun fik til sin fødselsdag, hun kiggede længselsfuldt efter de sidste der var i pakken som jeg tog med ind. (og selv spiste  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
miffer |
13-01-2002 17:49 |
|
jeg havde engang en vallak der var vild med øl, jeg prøvede for sjov engang at hælde lidt op til ham, han blev helt vild, han ville bare have mere ha ha ha .
lille alcoholikerhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Gitte Olsen |
13-01-2002 19:06 |
|
UPS...... min pony har vist de værste spisevaner.. 
Jeg har gået på dyrskue med ham i 10 år og i de år har han været så forkælet...
Jeg har engang købt en isvaffel med 4 kugler, syltetøj, guf og flødebolle og den ville jeg gerne nyde i nærheden af min pony. Jeg tror også at HAN nød den. Han hapsede den nemlig da jeg skulle ind til ham. Han drikker også sodavand, spiser slik og andre søde sager. Om hans spisevaner kan jeg kun sige at han har endnu ikke fået noget der ikke er røget ned.
Men jeg kendte en hest der ofte spiste bananer, agurker, corn flakes og tomater....
Jeg tror generelt de fleste ponyer har en sød tand...:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Liza |
14-01-2002 16:14 |
|
Min vallak spiser clementiner,bananer, rosiner og alt muligt. Det eneste han endnu (på 6 år) har sorteret nydeligt fra, er tomater. (medmindre de er skåret i stykker og blandet med andet....) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
maibritt,pandora,thor |
14-01-2002 22:12 |
|
HEJZA!
Min lille tykke pony har engang spist næsten spist en lidning men jeg nåede heldigvis at tage den fra ham:-)
Har spiser også tomater,sin bokslåge,jamen han har spist en masse mærkeligt...men jeg tror at heste skal være sådan..de har deres egen personlighed..og det er kun godt så render vi ikk allesammen rundt med ens heste det går jo ikke vel;-D
Nå i må hygge
MVH maibritt, pandora og thor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Spaghetti,æbleskiver, gløgg med mix (altså er kun sket 1 gang. Jeg opfordrer ikke min hest til druk)!, kiks,is, appelsiner (stor livret),kage og en enkelt gang fik lillemanden nappet en colaetiket af en flaske han fandt ved et uheld. Dette medførte dog en dyrlægeregning og feber da han åbenbart ikke kunne tåle klisteret. Forøvrigt kan Chanel godt lde sort kaffe uden sukker.
Jeg fodrer altså ikke normalt min hest med alt dette, men små smagsprøver må man jo give en gang imellem når de gerne vil smage hvad man nu står med i hånden....
Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Randi Grønbæk |
15-01-2002 16:04 |
|
Frugt (æbler, pærer, appelsiner, clemmentiner, ferskner (skåret i skiver - stenen er nok for stor en mundfuld), bananer (men ikke hestebolsjer med banansmag). Appelsinerne skræller hun selv: Hun bider et godt hul i dem og spiser det i midten, mens skrællen bliver på jorden/i krybben.
Til gengæld rører Alfa ikke en sukkerknald med en ildtang, hvilket jeg nu egentlig synes er meget godt. Hun lader også ikke-mad være - lige med undtagelse af den ridehjelm, jeg kom til at lægge i krybben én gang. Hun forsøgte at tage en bid i sikker forventning om, at hun havde fået en kæmpemæssig godbid, men hun kom hurtigt på andre tanker, FØJ hvor den smagte og den var ikke til at få hul på!
Jeg har prøvet med både tomater og agurker, men med meget lidt succes. Hun spiste en lille bid agurk, da jeg begyndte at give det til naboen, som hun absolut ikke kunne lide, men det smagte åbenbart så grimt, at naboen godt kunne få lov til at slås med det.
Jeg tror ikke, at Alfa har de mærkeligste vaner, hun er vist en nogenlunde standardhest, hvad det angår - og det skyldes sikkert ikke generne. Hendes mor kan sagtens snuppe en tår øl, katte- og hundemad i pilleform og andet godt, men det værste var nu alligevel dengang, min far røg pibe. Krikken syntes, at det filter, der suger sovsen, lige var sagen at gumle på. Som en anden erfaren skråtygger spyttede hun så filteret ud, når der ikke var mere "godt" i det. Alfas mormor var en stor tilhænger af røde pølser og sodavandsis - og gerne et stykke chokolade til at runde det hele af med.
Venlig hilsen
Randi G.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Anne P |
15-01-2002 16:04 |
|
Mine 2 pruer, spiser osse div. især min hingstebasse.:
vindruer,dadler, figner,appelsiner,bananer,popkorn,bolcher,lakridser etc.derudover alt hvad der kan forefindes på en mark med meget ukrudt, tidsler, snerleblomster,faktisk mange blomster, han har engang da han var mindre ædt en gren guldregn og det(normalt)dør man af(det er ihvertfald en giftig plante) men han er ikke død endnu?! men alt hvad man giver ham spiser han med største velbehag, og det skal siges at han har dog aldrig haft kolik trods sine mystiske spisevaner....?
Men den anden jeg har spiser kun sin alm. mad,hø, halm,og IKKE andet end en "normal" hest ellers spiser-
Hilsner Anne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
* |
18-01-2002 22:20 |
|
He he... Min SÆRDELES kræsne hoppe, som kun spiser hestebolcher hvis det er en bestemt slags urtebolcher og nogle helt bestemte i en orange pose,
-og som i øvrigt ikke RØRER noget der ikke ligner godt gammeldavs hestemad, hun guffer hæmningsløst "tyrkisk peber"-bolcher i sig hvis hun får chancen.
:-0
Min unghest som er om muligt endnu mere kræsen end hendes mor (ovenstående) og sorterer en god del af den gode gammeldavs hestemad fra af uransaglige årsager, hun RÅGUFFER foder med Netto's opløselige C-vitaminer hældt ud over.....
Spøjse heste jeg har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tinka |
25-01-2002 13:13 |
|
Broccoli, bananer, polo, brunkager, pebernødder og mange andre mærkelige ting.
Tinka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|