Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

havre til hest i boksro?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:11
tror I der sker noget ved at give 800 gram havre til en hest i boksro?

udover får den selvfølgelig masser af hø, grønpiller og gulerødder.

0
0
Svar på denne tråd

har lige et andet spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:20
meget tørt wrap (næsten som hø) har det nærmest samme næringsindhold som hø eller som vådere wrap?

0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:24
tror jeg såmænd ikke at der sker noget ved, men jeg er nu ikke den store tilhænger af havre, så personligt ville jeg ikke gøre det. (der er sikkert masser der er uenige med mig) ;-)
Jeg synes ikke at man bør fylde heste med korn med mindre de har behov for ekstra energi.
Hvor længe og hvorfor skal din hest stå stille?

Mvh Christina

SMIL, DET VARMER!
0
0
Svar på denne tråd

den er halt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:31
jeg har faktisk lige fået taget røntgen billeder i dag...men han skal have boksro indtil vi ved hvad det er. Hvis han skal fortsætte med boksroen skal han kun stå i 14 dage, hvor jeg skal trække med ham et par gange om dagen, så lidt kommer han ud.

Det kan også være jeg bare giver ham noget tørt hø i stedet for havren..

0
0
Svar på denne tråd

min mening er...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:35
... at det kommer meget an på, hvilken hest, der er tale om.

MIn hoppe, der er temmelig varm, ville under boks ro ikke få noget havre overhovedet. Hun bliver tændt nok uden. Men det er så også en hest, der i træning kun får 1 - 1,2 kg havre om dagen.

Men hvis din hest er af den rolige type og den måske er vant til at få flere kg havre om dagen UDEN at reagere meget på det, så kan du vel sagtens give den 800 g om dagen.

Så mit synspunkt er, at det er dig , der kender din hest bedst. Men en hest i boksro kan ihvertfald sagtens klare sig uden havre, så længe den får masser af grovfoder og et eventuelt vitamintilskud.

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

Hellere...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2005 12:51
... give mere grovfoder!

Havren er energi, og bliver spist hurtigt.
Grovfoderet giver beskæftigelse i længere tid, og giver ikke overskudsenergi i samme omfang.

Du kan f.eks. smide gulerødderne i bunden af boksen (der selvfølgelig er ren) - eller hænge en roe op som kan give noget beskæftigelse...

Mange heste kan også godt lide rødbeder... (Baloo er vild med dem - ser lidt voldsomt ud med rød fråde om munden)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider