|
|
| Modulbokse |
| Forfatter:  |
JulieTaylor |
| Dato:  |
28-01-2005 18:13 |
|
Nå - så er vi nået så langt at vi skal til at vælge modulbokse. Til min rådighed har jeg en længe, der er ca.5,5 meter bred med omkring 265 cm til loftet. Jeg forestiller mig at boksene bliver lige knap 4 meter dybe og mellem 3,5 og 4,5 meter brede. P.g.a. den relativt smalle staldgang, der bliver tilovers, må dørene nødvendigvis køre på skinner og ikke være hængslede. Min strigleplads kommer til at være nede for enden af boksrækken ved døren ud til foldene. Jeg regner ikke med at kunne strigle på selve staldgangen da den som sagt bliver lidt smal (mellem 1,5 m og 2 m). Jeg skal dog kunne køre med min staldkat.
Jeg vil gerne have bokse af hårdttræ og galvaniseret stål, og jeg har mulighed for at supplere modulerne med murværk, da jeg alligevel har nogle murere gående. M.h.t. vinduer har jeg traditionelle staldvinduer, der jo ikke kan lukkes op. Dem overvejer jeg at skifte ud med sådan nogle specialtillavede staldvinduer, der er armerede og samtidig kan åbnes. Hver hest får sit vindue.
Jeg ville blive meget glad for jeres erfaringer m.h.t. modulbokse. Hvem laver de bedste til prisen? Hvilke egenskaber er værd at lægge vægt på? Kan man bare klø på med at forberede rummet, støbe gulv o.s.v. eller er det en fordel at støbe modulernes støtter ned i betonen?
Alt sådan noget? Hvad har I oplevet?
Venlig hilsen
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet