Er ved at skrive en opgave om emnet. Så hvis der er nogen der kender til nogle hjemmesider, hvor folk skriver om deres erfaringer mm, i forhold til unormal adfærd - krybbebidning, vævning, vindsluger, boksvandre mm.
Måske erfaringer med at forsøge at ændre hestens miljø, for at mindske den unormale adfærd.
Hej !
Jeg har faktisk selv lige købt en hest som krybbebidder og det er godt nok irritende.
Der har været en stor artikel i sidste nummer af equipage (hestebladet ved ikke lige om det er stavet rigtigt) Nå, men den hest jeg har købt har gået på rideskole i ca. 3 år derfor ikke kommet på daglig motionsfold, det kommer han jo så nu og på de bare 3 måneder jeg har haft ham er det ca. gået ned med 50% og det er jo rart.
Man siger jo at en hest aldrig holder op med og bøvse, da det nærmest bliver en hobby de anskaffer sig ? Ved ikke om det passer men min han hygger sig i al fald gevaldigt med det ...
mvh Iben
Prøv at kontakte Foulum, Eva søndergård eller Jane Vinter. På KVL er der Jan Ladewig. Alle tre er adfærdsforskere.
I Nannas foderbog står der lidt om hvordan man fodringsmæssigt mindsker stress og stereotopier. Jeg kunne også forestille mig at hvis du kun krybbebider/væver i staldperioden så ville dette system eliminere adfærden www.hit-horseconsult.de eller kig på www.jvhandel.dk Gør hesten det også på græs så er det et slemt tilfælde, det kan sikkert også forstærkes hvis den har ubehag/smerte/stress. Når min HIT stald er færdig til 1. maj, så vil jeg da gerne påtage mig at opstalde nogen af slagsen og se om det forsvinder. Christina