Vores hest har lige fået konstateret dette - og den er temmeligt øm ved tryk på området.
Den må derfor selvfølgelig ikke rides. Dyrlægen mener at vi må væbne os med tålmodighed og gå langsomt frem.
Hesten skal starte longering med chambon, når noget af ømheden er aftaget. Den skal muligvis have lidt smertestillende medicin forinden. Muskelinfiltrationerne skulle således kunne forsvinde ved longeringen.
Hvorfor prøver du ikke en hestemassør, akupunktør eller lign... det er alle pengene værd.. det er synd at fylde hesten med medicin, hvis problemet kan løses på alternativ måde...Men det er bare min mening.. Jeg har haft rigtig god erfaring med tove due, men hun er kiropraktor, akupunktør og dyrlæge, så jeg ved ikke lige om det er hendes område, men du kan prøve www.tove due.dk
Din hest kan risikere at få endnu flere infiltrationer ved brugen af sådan en.
Går din hest ordentligt - så ja, så kan den hjælpe, men skal din hest startes op igen med genoptræning på en svag skulder, så risikerer du at gøre ondt værre. Den vil i en tvungen holdning nu forsøge at unddrage sin ømme skulder og du kan ende med en skæv hest.
Ja, vi har samme bekymring, men dyrlægen siger, at det kun er hvis man RIDER hesten med chambon, at det kan være skadeligt - den SKAL longeres med chambon, for at løsne op for infiltrationerne, siger han.
Så vi bliver nok nødt til at have tillid til, at han ved hvad der er bedst.
Er du een af de brugere herinde som er i gang med en dyrlægeuddannelse?