Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kombisadel - hvilken?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2005 17:03
Hej Allesammen.

Jeg er kommet i den kedelige situation at min dejlige sadel (Pfiff Amaretto) er blevet for smal til min hest, og jeg skal derfor have en anden.

Mit problem går ud på at jeg gerne vil have en kombisadel, men den skal have bred/ekstra bred bom (jeg har en 100 % oldenborg på 3½ år).

Det er ikke let at finde sadler i den bredte, hvilke sadelmageren også bekræftede mig i.

Nu vil jeg gerne høre jeres gode erfaringer med brede kombisadler, og hvilke mærke.
Jeg vil købe en sadel af en god kvalitet og med god støtte. Det er vigtigt at sadelkammeret er bredt, mindst 5 cm. på smalleste sted.

Kender I nogen steder der har brugte sadler til salg, hvor man kan låne dem med hjem og prøve inden evt. køb (jeg har kontakt til sadler.dk)? Jeg bor på vestsjælland.

Med venlig hilsen Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 12:41
Dejlig dreng du har der. Min er også stor og bred, men med et godt sadelleje, hvilket betyder at jeg har en medium cob.
Din der også umidlbart ud til at have et godt sadelleje.
Før dressursadlen havde jeg in Wintec 100 kombi og hvor har jeg været glad for den.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 16:21
Min erfaring med meget bredde heste og combisadler er at en gammel/ældre Passir combisaddel er gode til dem.De holder næsten evigt og har en god pasform til de bredde heste.
Men ellers kan du også bruge en Stübben Sigfried combi også gene en ældre model.England er kendt for at lave gode sadler til bredde heste .
:-D Mvh Graven :-D
0
0
Svar på denne tråd

Kombisadel
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 15:00
Sadler.dk havde for ikke så længe siden en brugt Albion kombi sadel til salg. Det er en rigtig god sadel med et bredt kammer og brede puder og den var ikke så dyr. Det kan jo være at hun har den endnu.

Birgitte
0
0
Svar på denne tråd

Kombisadel
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 21:47

Jge vil anbefale en Wintec, de har for ikke så længesiden lavet nogle sadler til brede heste(mener det var i sommers jeg så en...) men jeg har redet et par brede heste og der har jeg set mange der bruger Wintec, den brede wintec kan fås hos Lystfiskeren i Holbæk....

Held og Lykke... med at finde en sadel.... 8-)

Vil du have spænding...
- Så rid en blanding...
0
0
Svar på denne tråd

Kombisadel
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 21:55

Jge vil anbefale en Wintec, de har for ikke så længesiden lavet nogle sadler til brede heste(mener det var i sommers jeg så en...) men jeg har redet et par brede heste og der har jeg set mange der bruger Wintec, den brede wintec kan fås hos Lystfiskeren i Holbæk....

Held og Lykke... med at finde en sadel.... 8-)

Vil du have spænding...
- Så rid en blanding...
0
0
Svar på denne tråd

Passier...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 22:41
...er super kvalitet, men de ældre Passier sadler savner kilepuder og mange af dem er relativt smalle.

Hvis du har en bred hest med en lidt flad ryg (som min), så vil du nok savne kilepuderne.

Gry har en gammel Passier model P Dressage, den har passeret de 20 år, men den holder sig godt. Bomvidden var oprindelig medium, men mit gæt er, at den er ændret siden. Sadlen har desuden kilepuder.

...her er den...

Det er en dejlig sadel, men ikke særlig nem at finde. Desuden er pasform individuelt, så jeg ville nok prøve, om en god sadelmager ikke kunne give et bud på, hvad der kan passe hesten.

...jeg har i hvert fald personligt nemmere ved at forliges med en sadel end ved at finde en sadel, hesten kan bruge. Så tager du hesten som udgangspunkt, så skal din mås nok kunne finde sig til rette.

Mette (Fjolle)

Sælges: Bates Isabell Werth CAIR i glat, sort læder, 17,5" - 9.500 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider