|
|
| Rebgrime eller alm. grime? |
| Forfatter:  |
anjahoff |
| Dato:  |
07-01-2005 11:36 |
|
Hejsa
Jeg ville blive meget glad hvis der var nogen der ville fortælle mig, hvad forskellen er på disse to slags grimer? Og bruges rebgrimen på lige fod med en almindelig grime? Ville rebgrimen være god til en unghest?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En rebgrime |
bimboe |
07-01-2005 12:41 |
|
lægger et større pres på hesten.
Hvis du selv prøver, og lægge en alm grime på skulderen af dig selv, og få en til og trække nedaf, og derefter prøver med en rebgrime, kan du tydeligt mærke forskellen.
Man må aldrig binde en hest i en rebgrime, da de kan tage op til flere tons træk, så hesten vil trække hovedet fra kroppen, før grimen sprænger. Og den må heller ikke have den på på fold.
Selv bruger jeg rebgrimer, når jeg læsser mine heste i trailer, og når jeg træner horsemanship. Knuderne på grimen, trykker hesten på nogle bestemte punkter, der får den til og flytte sig hhv. til højre og venstre.
Bimboe
Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det samme |
Annek |
07-01-2005 21:34 |
|
Som Bimboe.
En rebgrime skal egentligt kun bruges til træning .
Mine heste ved hvad det drejer sig om, lige så snart de får rebgrimen på.
Ellers går de med læder grimer, også når de skal læsse i trailer, da jeg ikke vil til at skifte grime i traileren..
Anne
Stald Sørig Ryttere søges se Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En rebgrime... |
|
|
Kan være et super godt værktøj, men kun hvis man ved hvordan man bruger den!
Så sørg for at få noget undevisning i hvordan du håndtere en hest i en rebgrime, FØR du begynder at eksperimentere med en unghest...
Excellence can be attained if you... Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe, Dream more than others think is practical, Expect more than others think is possible
Medlem af Pat Parelli sekten!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan købes |
Susanne h |
09-01-2005 10:02 |
|
Alt udstyr så som rebgrimer osv. kan købes meget billigere og i en super kvalitet ved Down under Horsemanship, USA (Clinton Anderson)
Jeg er selv skiftet over til dem for 1 år siden, efter div. år som paralli udøver, men har absolut fundet en sikker havn hos Down Under.
Deres udstyr og DVD serier er bare meget billigere end hos alle andre - man får en flot behandling - varerne er hurtigt fremme, så har kun roser at sige om foretagnet.!
HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet