|
|
| Hostehest ,!? |
| Forfatter:  |
Line&Tinke.. |
| Dato:  |
06-01-2005 18:45 |
|
Jeg er virkelig i tvivl, om hvd jeg skal gøre med min 9-årige hoppe. Hun hoster ret hult, når jeg er ude og ride (Kun om vinteren, og kun et par gange, så pruster hun og er klar igen) jeg lader hende skrite og letter let fra sadlen så hun kan få hostet ud. Er der nogen der har gode råd om havd jeg kan gøre? Evt. noget hun kan drikke eller ngoet?
Kram-
Ps: GODT NYTÅR TIL ALLE!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har også en der hoster |
aaquist |
06-01-2005 21:18 |
|
lidt om vinteren uden at være syg.
vi bruger det fra bluehors (mener jeg)
som er til heste med hoste som også er slimløsende.
i år har det ikke været nødvendigt endnu.
ellers plejer vi at give hvedeklid med kamille the i.
det fungerer forebyggende.
chriz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske høet? |
|
|
Jeg har en der hostede lidt tidligere, men efter at jeg er gået fra hø til wrap har der intet været ,så måske er det lidt irritation over støvet i høet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få dyrlægen ud... |
|
|
Min hest hostede på samme måde som din og han havde astma...
Hoste skal man ikke spøge med, det kan invalidere hesten, hvis den ikke får den korrekte behandling...
Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...
Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoste... |
|
|
Hesten må gerne hoste et par gange under opvarmningen, men begynder den at hoste under den almindelige ridning skal du være opmærksom på at der er noget galt.
Hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det.. |
Lini\\\\\\\'! |
07-01-2005 18:05 |
|
Er når jeg sætter i trav og sådan. Min fr siger det er dyrt med wrap, det er det der er bundet ind i plastic ikke? Hun står i en lille stald og sådan. Min ridelærer siger jeg skal give hende noget slimløsende som støvet ikke sætter sig. Er det rigtigt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det måske... |
|
|
Men jeg syntes stadig i bør få dyrlægen ud, så i er helt sikre på at det ikke er astma eller en anden sygdom...
Ellers bør i sætte hende på spåner eller i løsdrift, også wrap i stedet for hø...
Hvis en hest hoster er det oftet fordi staldforholdene ikke er iorden, så overvej det...
Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...
Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppe hoster |
|
|
lidt her om vinteren når hun blir lidt forkølet, så giver jeg hende Torskelevertran i maden og det styrker immunforsvaret og hjælper. Dette var efter anvisning fra dyrlægen...men hvis det ikke er en forkølelse skal man selvfølgelig have det undersøgt...
ja nemlig ja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet