Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Krøller efter foling..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 10:55
Vores ponyhoppe er blevet fuld af krøller i denne vinter. Hun fik føl i foråret og han dier stadig.

Jeg undres over alle de krøller, det har hun aldrig før haft.
Egentlig er det meget charmerende,- men er det hormonelt eller bare et alderstegn?.

Hendes føl er også fuld af krøller i regnvejr. Bella har dem også, når hun er tør.

Nogen der har erfaring med dette?

Jeg tog et billede i aftes, så I kan se den yndige permanent!! De var våde efter regnen.

Her er hendes føl, har været ved samme frisør..

Andre der lige pludselig har fået "krøllede heste"?

:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

hej med ig
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 12:42
ja det er alderen der nok er ved at trykke havde også en forige år begyndte hun også og det var pga af alderen... men bare rolig den retter sig ud igen om sommeren....
0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 22:21
...kan de skyldes, at føllet stadig dier...

Min haflingerhoppes man opførte sig underligt mens hendes føl diede. Før faldt den bestemt med det meste til den ene side og en smule til den anden, men mens føllet diede det sidste stykke tid, blev hoppens man underligt rodet. Den skiftede sidde fra dag til dag, hvilket den ellers aldrig har gjort før.

Nu er føllet taget fra og hoppens man er faldet helt tilbage på sin normalt plads :-)

Så jeg tror godt det kan skyldes at føllet dier, at din hoppe bliver krøllet.
En diegivende hoppe skal bruge utrolig meget for at holde gang i mælkeproduktionen, så det kan være den dermed priotere vedligeholdelse af pelsen/manen længere ned end normalt... Bare et gæt!

Men ellers ja så er krøllet pels også et typisk tegn hos ældre heste, når de får lang vinterpels bliver den krøllet, mens den om sommeren bliver kort og glat som før :-)

Juleknus fra Tine
og hendes to haffi-piger,
Flicka og Frigg :-D

Opstaldning søges til min 11-årige haflingerhoppe, se mere her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider